Flygtorget har en väldigt märklig inställning till sitt forum. Jag har följt det under ett antal år, från det att de försökte ha moderatorer till att de släppt allting fritt. De verkar inte förstå hur det skadar dem själva genom att tillhandahålla ett forum som fullständigt spårat ur och inte bidrar med något. Skadar bara deras varumärke.
Det som står på flygtorgets forum ska tas med en nypa salt, en del stämmer, en del är helt taget ur luften. Men det blir väl så, när vem som helst kan skriva något, utan inloggning m.m.
Jag har aldrig förstått hur forumet kan fortsätta år efter år med att vem som helst kan skriva vad som helst utan att vara inloggad. Om man bara tvingar folk att vara inloggade kan man sannolikt få bukt med åtminstone en stor del av problemet.
Det som står på flygtorgets forum ska tas med en nypa salt, en del stämmer, en del är helt taget ur luften. Men det blir väl så, när vem som helst kan skriva något, utan inloggning m.m.
Jag har aldrig förstått hur forumet kan fortsätta år efter år med att vem som helst kan skriva vad som helst utan att vara inloggad. Om man bara tvingar folk att vara inloggade kan man sannolikt få bukt med åtminstone en stor del av problemet.
Det är nog inte bara en fråga om inloggning och hårdmoderering utan att det förmodligen saknas någon som verkligen involverad sig i och driver forumet.
Hur som helst har forumets vara eller inte vara inte någon jättebetydelse för vad vi gör, vi har ganska olika inriktningar. Flygtorget är en branschsida medan BC är en resenärsinriktad sida.
Det är väl som du säger Jacob. Finns det inga moderatorer eller andra som bryr sig eller tar tag i forumet, så blir det ju lite vilda västern över det hela.