Senaste nytt

Avios Kampanj - Köp nu få upp till 30% bonus Avios

Hmm, det med plats och plast och autokorrigering är intressant, speciellt om man skriver lite snabbt och kastar om s och t och inte är född ordsnok. Skrev en rapport med en kollega, där det vimlade av plastchefer:D

Det är ganska OK värde om man har användning av Aviosar... T.e.x. något jag brukar göra är att boka Award flight till London i C då jag ska enkel (som ju suger att försöka boka med pengar!). Jag tömde just mitt konto för en ORD-ARN Award med Airberlin (även om det trillade in typ 7000 för en ARN-BKK dagen efter) så jag passar på att köpa detta. Som tidigare nämnt är även upgrades på IC helt ok värde.

Det är ganska OK värde om man har användning av Aviosar... T.e.x. något jag brukar göra är att boka Award flight till London i C då jag ska enkel (som ju suger att försöka boka med pengar!). Jag tömde just mitt konto för en ORD-ARN Award med Airberlin (även om det trillade in typ 7000 för en ARN-BKK dagen efter) så jag passar på att köpa detta. Som tidigare nämnt är även upgrades på IC helt ok värde.

Bästa priset på Avios får man om man köper i samband med bokning av RFS, men det kanske du redan visste.

Där RFS står för Reward Flight Saver, alltså bonusresa inom Europa med lägre avgift.

Inte alls bara inom Europa, även Comairs nätverk i Afrika och BA:s 5th freedom flighter här och där.

Brukar kosta runt 0,08öre/Avios

30% erbjudandet ger en kostnad på 0,129 öre/Avios

Man kan fö nästan alltid köpa Avioser i samband med bokning,
1:a klass bokningar lägre pris/Avios än CW
(snabbkoll ger 0,1196 öre/Avios i 1:a fallet och 0,16öre/Avios i det andra)

Last edited:
Men Homer, då blir ju 30% erbjudandet mycket billigare... 0,129 öre mot 8 öre... :D

Förlåt.... Kunde inte hålla mig.... :cool:

Det är riktigt, de som slarvar ska ha på skallen.

F.om. idag har de infört en ny logo

RFS.jpg

Eftersom både IB och BA har 30% erbjudanden just nu är det inte ologiskt att även Avios.com
kommer med ett erbjudande (ingenting just nu).
Purchase and Gift Avios

Om det är någon som har ett väldigt stort behov av att köpa Avioser så kan det vara läge att hålla koll på saken.

Det är en sådan kampanj just nu:

Buy a minimum of 2,000 Avios before 19 September and we’ll boost whatever you purchase by up to 30%. The more you buy, the more we’ll boost.
You can purchase up to 24,000 Avios each year, so if you haven’t collected any this year, now’s the time. Buy all 24,000 Avios and we’ll give you an extra 7,200 on top, which you can put towards flights, hotels and upgrades.

Toppen