Senaste nytt

Några resor mot Silver och Guld

Det här ser ju helt fantastiskt ut! Både Curacao och Bonaire ser väldigt lockande ut för framtida dykresor :)

/Christian

Godmorgon vänner! Så börjar sista dagen med hela gänget här på Curacao. Herr Traveller börjar sin resa hem i morgon, och tänker vara med på BA eventet på fredag. Resten av gruppen åker till Miami och South Beach på torsdag.

Gårdagen hamnade mycket om återställning från kvällen innan. Sembl var ensam med våra nya tjejkompisar Kathi och Tainy på en liten roadtrip runt ön.

20130805_180846.jpg

Traveller och BvM dök två gånger, inklusive ett exceptionellt bra kvällsdyk som Traveller var väldigt exalterat över under middagen. Själv låg jag och slöade i en solsäng efter sjutioelvatusen öl dagen innan. Alla somnade innan 23:30, utslagna. Undertecknade vaknade som vanligt 06:45 och gick till gymmet.

Ett sista dyk för dykarna på morgonen, lite jobb innan jag skall ut och trycka i solen med Sembl. I kväll kommer vår metrosexuela sida fram då vi skall dricka Dompa 2002 och titta på solnergången i havet på stranden.

Ett sista dyk för dykarna på morgonen, lite jobb innan jag skall ut och trycka i solen med Sembl. I kväll kommer vår metrosexuela sida fram då vi skall dricka Dompa 2002 och titta på solnergången i havet på stranden.

Trevligt med skumpa!
Där fanns ingen möjlighet att maximera champagne upplevelsen? :)

Uppe på ytan igen efter ännu ett bra dyk, denna gång på Superior Producer som ligger cirka 9 våningar ned (33 meter). Fint skepp som vii dag simmat igenom lastutrymmen och command bridge på.
@Sunkan - Bättre än Bonaire och Curacau är svårt att få om du vill ha shore diving.

Nu leta rätt på Senator & Sembl för en iskall öl.

Travellers sista kväll

Vi har lovat Traveller att inte göra något kul imorgon då han tyvärr måste lämna oss. Så vi har bestämt oss för att titta på när kaktusar växer imorgon. För att citera honon "jag vill inte välja, allt är skitkul och jag vill inte missa något"

Nu kör vi middag på Gouverneur de Rouville och lite frozen Mojitos innan vi vinkar av honom.

Attachments

• IMG_20130806_203203.jpg
    IMG_20130806_203203.jpg
    215,5 KB · Visningar: 630
Sista dagen för mig i det här paradiset. Senator och Sembl har tillsammans med BvM givit sig av på resa till Lilla Curacao. Själv flyger jag nu mot MIA med AA för att i morgon ta mig MIA-ORD-LHR-ARN och där hem och hämta dottern för att omedelbart (efter dusch) åka till ARN igen och möta upp i BA loungen och hänga med på Dreamlinertrippen.

Hoppas nu att Senator, Sembl & BvM får några fina dagar tillsammans medans jag åker First och Business hem med AA/UA/SK.

Toppen