Senaste nytt

Change over from Lufthansa operated to Germanwings (4U) and the reaction by the FQTs

Nu är det bara någon månad kvar tills linjerna mellan Stockholm/Oslo och Hamburg växlar över till Germanwings (27:e Oktober). 17 avgångar/vecka för Stockholmslinjen och 12 från Oslo.

Jag hittade priser från 750kr T/R, vilket får anses fördelaktigt. 125mi/leg för Miles & More, och inget för andra FFP (vilket vi redan visste).

Dessa är linjerna som redan har datum för när en övergång sker:

"effective 27OCT13
*Berlin Tegel – Birmingham 6 weekly
*Berlin Tegel – Bologna 6 weekly
*Berlin Tegel – Geneva 5 weekly
*Berlin Tegel – Malaga 1 weekly
Hamburg – Amsterdam 16 weekly
Hamburg – Birmingham 6 weekly
Hamburg – Budapest 1 daily
Hamburg – Geneva 12 weekly
Hamburg – Madrid 1 daily
Hamburg – Manchester 12 weekly
Hamburg – Milan Malpensa 17 weekly
*Hamburg – Moscow Vnukovo 4 weekly
Hamburg – Oslo 12 weekly
Hamburg – Stockholm 17 weekly

effective 05NOV13
*Berlin Tegel – Catania 2 weekly

effective 13NOV13
*Berlin Tegel – Bucharest 3 weekly
Berlin Tegel – Nuremberg 11 weekly (Previously scheduled from 27OCT13)
*Berlin Tegel – Rome 4 weekly

effective 27NOV13
Berlin Tegel – Helsinki 6 weekly
*Berlin Tegel – Milan Linate 6 weekly
Berlin Tegel – Vienna 6 weekly (Previously scheduled from 27OCT13)

effective 29NOV13
Berlin Tegel – Beirut 2 weekly

effective 13JAN14
Berlin Tegel – London Heathrow 20 weekly
Hamburg – London Heathrow 19 weekly
Hamburg – Zurich 20 weekly

effective 29JAN14
Hamburg – Paris CDG 17 weekly"
Saxat från airlineroute.net

Uppmärksammade precis att jag finns ombord en av de senare flygningarna med LH från Linate som inte är "Operated by Germanwings"

Nu är det bara någon månad kvar tills linjerna mellan Stockholm/Oslo och Hamburg växlar över till Germanwings (27:e Oktober). 17 avgångar/vecka för Stockholmslinjen och 12 från Oslo.

Jag hittade priser från 750kr T/R, vilket får anses fördelaktigt. 125mi/leg för Miles & More, och inget för andra FFP (vilket vi redan visste).

Dessa är linjerna som redan har datum för när en övergång sker:
... många

Då får fasen SK komma igång med direktlinjer OSL/ARN mot HAM nu när de inte har joint venture längre. De kan ju passa på att plocka tillbaka attraktiva slotar...

Då får fasen SK komma igång med direktlinjer OSL/ARN mot HAM nu när de inte har joint venture längre. De kan ju passa på att plocka tillbaka attraktiva slotar...

Jo, man tycker ju att det borde finnas underlag till en sådan stad när bara lågprisflyg snart finns att tillgå. Vet inte om Germanwings och SAS rent produktmässigt skiljer sig vida åt, men intjäningen kanske är incitament nog :)

Antar också att ARN får ytterligare en direktlinje till Hamburg i.o.m att Norwegian startar bas i staden under senhösten.

2020 är ju bron till Danmark klar, så då kanske det blir SJ hela vägen från Sverige:rolleyes:

Jo, man tycker ju att det borde finnas underlag till en sådan stad när bara lågprisflyg snart finns att tillgå. Vet inte om Germanwings och SAS rent produktmässigt skiljer sig vida åt, men intjäningen kanske är incitament nog :)

Men uppenbarligen gör det ju inte det. Sen är ju frågan varför man ska åka direktflyg när SAS flyger via Kastrup. Tur och retur Hamburg blir då fyra segment.

Antar också att ARN får ytterligare en direktlinje till Hamburg i.o.m att Norwegian startar bas i staden under senhösten.

Bara att be till gud om opassande tider i så fall. Min chef är av typen som inte tror att SAS kan vara billigare än Norwegian.

Men uppenbarligen gör det ju inte det. Sen är ju frågan varför man ska åka direktflyg när SAS flyger via Kastrup. Tur och retur Hamburg blir då fyra segment.

Bara att be till gud om opassande tider i så fall. Min chef är av typen som inte tror att SAS kan vara billigare än Norwegian.

Frågan är varför det finns folk som flyger SAS över huvudtaget när man kan åka BA via England, LH via Tyskland, KL via Holland, AF via Frankrike, LX via Schweiz......... ;)

Frågan är varför det finns folk som flyger SAS över huvudtaget när man kan åka BA via England, LH via Tyskland, KL via Holland, AF via Frankrike, LX via Schweiz......... ;)

Om du kan få resebyrån att ordna det så får du gärna dela med dig av tipset. LX har vi fått explicita instruktioner att inte boka då det utnyttjats av folk som vill köpa taxfree och tjäna mer poäng...

Om du kan få resebyrån att ordna det så får du gärna dela med dig av tipset. LX har vi fått explicita instruktioner att inte boka då det utnyttjats av folk som vill köpa taxfree och tjäna mer poäng...

Sorry men ditt företags avtal med en explicit resebyrå kan jag inte påverka. ;)
På vårt företag använder vi AMEX och vi kan antingen boka genom att maila, ringa eller online. Online så är det såklart vi själva som bestämmer routing och bolag. :)

Sorry men ditt företags avtal med en explicit resebyrå kan jag inte påverka. ;)
På vårt företag använder vi AMEX och vi kan antingen boka genom att maila, ringa eller online. Online så är det såklart vi själva som bestämmer routing och bolag. :)

Visst, men trafiken mellan ARN och HAM använder samma resebyrå som jag gör. Online.

Toppen