Vilket är att föredra, bulan på 744 eller nosen på 747-8?
http://www.businessclass.se/lufthansa-miles-more/11833-diverse-fragor-kring-lufthansa-first.html
Vilket är att föredra, bulan på 744 eller nosen på 747-8?
Näe, Vancouver och Denver har jag också sett, men de har gamla F. Jag vill ju ha nya.![]()
Det går att flyga nya F till Vancouver, åtminstone via MUC. Se Lucky's recension här; Review: Lufthansa First Class Vancouver to Munich - One Mile at a Time - One Mile at a Time
Oklart dock hur hög procentuell chans det är att få F till Vancouver. Men med LH's nya-F-verktyg, så kan man ju lätt kolla upp detta![]()
Som de flesta redan känner till, så är det ju slut med LH/LX F via USDM och det verkar som fler bolag går den vägen.
För skojs skull sitter jag just nu och kikar på att bränna lite EB-poäng på F. Noterar att jag inte hittar en enda flight med LH B747-8 eller A380. Släpper de inga platser på dessa plan till *A? Eller är det bara få och jag har otur när jag söker?
LH släpper F platser till övrig *A 14 dagar innan avgång, testa boka närmare inpå avresa.
Sen några månader tilbaka är det dock inte möjligt att boka LH F med USDM-poäng, oavsett hur när avgång det är. Som tur är går det dock boka som award via en del andra FFP.
Eurobonus tillhör fortfarande "en del andra FFP", även om en annan tråd tidigare gav mig skrämselhicka.