Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade hoppats på att det skulle resultera i en enkelbiljett i SAS PLUS, men nu blev det än värre...:eek:

Du får trösta dig med att det bara kostar dig runt 100SEK att köpa dig samma trekantsmacka och öl i Y. Allt annat är ju samma lika ombord på SAS för en *G. ;)

Trevlig resa!

Du får trösta dig med att det bara kostar dig runt 100SEK att köpa dig samma trekantsmacka och öl i Y. Allt annat är ju samma lika ombord på SAS för en *G. ;)

Trevlig resa!

Jag har 4.400p kvar på mitt EB-konto. Hur många trekantsmackor får jag?;) Finns det kanske något som är än bättre i Cloudshop?:rolleyes:

Stämmer, men skrev i samma tråd att sista resan skulle bli en bonusresa för att tömma ett poängkonto. Hade hoppats på att det skulle resultera i en enkelbiljett i SAS PLUS, men nu blev det än värre...:eek: Jag tvingas nu resa från Västerås 04.15 på morgonen/natten för att hinna till flyget...

Dessvärre för mina planer om bojkott så har alla bolag inom Star Alliance, utom SAS och Brussels, valt att lämna Linate och BGY (Bergamo) i September, så blir därmed hänvisad till MXP.

MXP till Bergamo är 2h30m-3h enkel väg med tåg:p

Så nu finns valen:
1. Avbryt bojkott innan den börjar (känns som aningen dålig karaktär:p)
2. Börja resan på Bromma (krångligt att ta sig dit)
3. Byta allians...

Sätter mitt hopp till att något reguljärt bolag tar över linjerna till BGY - t.o.m Germanwings skulle kunna fungera.

Västerås-(FR)-London Stansted-(FR)-Bergamo fungerar bra på vissa dagar. Då slipper du lång marktransport både i Sverige och i Italien.

Även om du blir strandsatt är både Västerås och Bergamo är nära från ditt hem väl?

Haha, det var faktiskt riktigt bra! En liter alkoholhaltig dryck (för att lindra den psykiska smärtan), en trekantsmacka och ett glas apelsinjuice får jag alltså! Och det bjuder på kaffe!:rolleyes: Kanske blir en trevlig resa ändå!:eek:;)

Måste tyvärr göra dig besviken, Higland Eagle går enbart att köpa på destinationer utanför EU.

Bonusprogram: United Mileage Plus
Flygbolag: TG, SQ, NZ
Kabinklass: First, Business, Eko
Antal poäng: 55 000 poäng x 2 personer
Skatter&avgifter: 105 USD x 2 personer
När: Juni 2014
Bokad: Augusti 1, 2013

NRT-BKK TG C
BKK-SYD TG F
SYD-AKL NZ Y
AKL-PPT NZ Y
--Destination--
PPT-AKL NZ Y
AKL-SIN SQ C
SIN-BKK TG C
--Stopover--
BKK-NRT TG C

Note: Satt i telefon i över 3 timmar och dom kunde inte prissätta med stopp i Singapore men i Bangkok (samma zon) fungerade det utmärkt. Tillslut lovades jag att dom skulle lösa det så att jag fick stopover i Singapore men efter 30 minuter on hold så fick jag ändå inte det visade det sig när han började ta mina kortuppgifter och då orkade jag inte krångla mer och gav upp och nöjde med mig BKK. Ska ringa imorgon om jag orkar och försöka få det fixat. Puh, jag är helt färdig efter detta samtalet..

Jag planerar att ändra nrt-bkk segmentet till F så snart det finns tillgängliga platser. Samma med Y-delarna av resan.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SK
Kabinklass: C
Destination: CPH-NRT
Antal poäng: 140K (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter: 732SEK
När: MAR2014
Bokad: 1AUG2013

Min första long-haul bonusresa :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen