Dr. Miles
Expert
Om man bokar med BA-kod över Atlanten så räknas det som ett BA-pris. Detta är ett AA-pris så man måste ha ett AA-nummer över Atlanten.
Jo, men det går inte att prissätta även med AA flightnummer på Helsinfors-London-Miami-Curacao.
Om man bokar med BA-kod över Atlanten så räknas det som ett BA-pris. Detta är ett AA-pris så man måste ha ett AA-nummer över Atlanten.
Hur bokar man bäst denna? Tack!
Ah. Jag har upptäckt att AA ofta inte tillåter byte i MIA om man kommer med ett EU-flyg och fortsätter söderut därifrån. Begriper inte varför. Ta en titt på MCT för MIA så ser du. Detta är inte specifikt för det här priset, utan oavsett med vilket pris du reser.Jo, men det går inte att prissätta även med AA flightnummer på Helsinfors-London-Miami-Curacao.
Tack så mycket för all info om dealen.
Det är ingen möjlighet att använda denna deal och stanna mindre än 7 dagar antar jag? Ingen fee man kan betala och slippa det?
Om du väljer högre fare basis: INE9A6R5 (+100 EUR), blir villkoren så här:
Min/Max stay: 3 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Förköpskrav: 28 dagar
Pris: 1.200 EUR + skatter
Resten av villkoren ser likadant ut som INE8A6R5.
Det här är kanske något för Senator och Homer kan jag tro.![]()
En bra anledning att flyga via Shannon kan vara att slippa Immigration och Customs i N.Y. !
När man landar i USA är man på inrikesterminalen och kan byta till Miamiplanet. .
Min fråga till British Airways Executive Expert är, kan det räknas som BA flygningar om man flyger BA opererad flygning med AA flightnummer?
Om svaret är ja, man kan bli BAEC Silver direkt efter denna resa med Helsingfors-(BA med AA flightnummer)-London-(BA med AA flightnummer)-USA-vidareresa mot Curacao.