Senaste nytt

Businessflyg i stort sett varsomhelst?

Dumt av mig. Kommer inte vara en lång vistelse, måste vara tillbaka på tisdag kväll. Åker från ARN.

Jag undviker i det mån det går Thailand då det inte är riktigt min grej, utan med Asien hade Dubai, Singapore, Japan, Kina o.s.v varit av större intresse.

Det hade underlättat för andra om du skrev detta från början istället att skriva rubriken som "i stort sett varsomhelst?".

Undviker gärna BKK -- men en fråga, vilken Business Class tycker ni är bäst? Antar att ni är ganska erfarna -- första gången business för både mig och honom så vill att det ska vara lite av en "upplevelse" :)

Min gode man, du måste var lite tydlig om du vill ha hjälp. Nu vill du åka affärsklass, du vill till Asien och du vill lägga max 15 000kr. Då kommer du till Bangkok. Och Turkish är otroligt prisvärd och bra produkt.

I min senaste geografilektion (slutet av 80-talet) lärde jag mig att Dubai är i Mellanöstern (förlåt, jag är lite uttråkat på jobbet idag)

Dubai: Austrian Airlines ut fredan, hemma till frukost tisdag morgon för SEK 16015.00. Mycket bra produkt, ni kan käka som kungar och dricka skumpa till det forsar ur öronen på er. Turkish tar 9 900kr till Dubai, Aeroflot 10 200kr, kombo Swiss/Austrian 13 000kr.

Tokyo, Shanghai, Hong Kong ligger alla från ca 20 000kr...

TK har också platser till DXB för runt 10 000 kronor med avresa fredag 17:25-05:45 och hemresa exv tisdag 06:55-16:30. Dock två relativt korta flygningar (3h20m samt 4h20m) med hemska avgångstider. Skulle nog rekommendera BKK alla dagar i veckan före det alternativet.

TK har också platser till DXB för runt 10 000 kronor med avresa fredag 17:25-05:45 och hemresa exv tisdag 06:55-16:30. Dock två relativt korta flygningar (3h20m samt 4h20m) med hemska avgångstider. Skulle nog rekommendera BKK alla dagar i veckan före det alternativet.

det jag såg var att man använde B777 på vissa avgångar mellan IST-DXB så man får i alla fall uppleva känslan av att åka affärsklass på riktigt för ett schysst pris.

det jag såg var att man använde B777 på vissa avgångar mellan IST-DXB så man får i alla fall uppleva känslan av att åka affärsklass på riktigt för ett schysst pris.
Ja, men det verkar vara något osäkert vilket plan man faktiskt får åka. Lite av ett lotteri där det finns klart fler nitlotter än vinster, åtminstone av Flightawares statistik att döma.
Turkish Airlines (TK) #760 Flygspårare
Turkish Airlines (TK) #762 Flygspårare

Kanske du sett säkrare uppgifter på annat ställe, Senator?

Ursäkta om jag var otydlig! Eftersom de flesta verkar eniga om att bkk är nice och att det har bäst flygtid så blir det nog bkk. Läst lite blandat om TA och kan tänka mig betala lite extra för det lilla extra -- kommer nog inte köra business på ett tag efter detta

Jag tror att du kommer upskatta nästan vilken Business-biljett som helst om du aldrig åkt business innan. Dock skulle jag satsa, som andra säger, på lite längre än Dubai, då du får ut lite mer av upplevelsen, om du inte tar en business med QR eller studsar ner till CPH och väljer EK. Då får du iaf uppleva lite grann ombord. För korta flygningar och du får inte njuta på samma sätt. Jag antar att själva resan i sig är en del av poängen här. Så, kolla igenom de olika Business Class deals som Dr Miles har postat. Det finns massvis med godbitar där. Det kanske kan vara värt att shoppa en biljett till senare för att få ut det där lilla extra. På så sätt kan ju du o din polare fira två gånger också. ;)

Toppen