Väldigt bra idé! Kan nu tillägga att Sneaky Steve håller på att bygga en butik på Landvetter flygplats. " Butiken blir 20 kvadratmeter stor med ett utbud av skor, strumpor, bälten och armband. Placering blir i utrikes avgångshall strax bredvid Victoria´s Secret, O’Learys och Joe & the Juice." Om set är av intresse![]()
Vad är kunderna beredda att betala för en skoputsning?
Säg en hundring, det blir 80 kr ex. moms, hur många kunder hinner varje putsare med per timme? 5 stycken? Då blir intäkten 400 kr/h.
Tänker jag helfel? En hundring tycker jag låter mycket - att tvätta och stryka en skjorta kostar 20-30 kronor. Men då är jag snarare en av de där som går omkring med smutsiga skor med gummisula.
Hej Morgan!
Kommer inte gå in allt för informativt rörande verksamheten .. måste tänka långsiktigt
All respekt för detta, min poäng var bara att även fast det är något som skulle uppskattas av många, så är arbetskostnaden så pass hög att priset snabbt blir högt och marginalerna blir små. Ha det med i dina kalkyler bara så att du inte går all-in med en glädjekalkyl!
En enkel fråga till oss här på forumet: Vad tycker ni är ett rimligt pris att betala för att få skorna putsade och tillfixade?
Jag skulle säga kanske 60-90 kronor, ungefär vad ett par kostymbyxor kostar att kemtvätta i Stockholm.