Senaste nytt

Swiss: Till Geneve från Arlanda och Göteborg vinter 2013

Äntligen kommer Swiss till Göteborg! Bra priser verkar det bli också. T/R 11-18 januari går på 1034 kr i "Geneva Economy Light" (bokningsklass L). Dock verkar det inte ingå något incheckad baggage:
För incheckat baggage får man välja "Geneva Economy Flex"

I Business (P) kostar det 3334 kr och då ingår såklart lounge, baggage etc.

Det var som f..... eget upplägg på dessa rutter.. Kan ha något med EasyJet mellan GVA-ARN att göra.

Jag gissar dock att man har säkrat upp en del avtal med vissa större leverantörer av Alpresor innan man beslutade detta. Man kommer säkert se Swiss om flygbolag på paketresor till Alperna till vintern; särskilt från GBG då det inte finns alternativ direkt till min vetskap.

Det var som f..... eget upplägg på dessa rutter.. Kan ha något med EasyJet mellan GVA-ARN att göra.

Jag gissar dock att man har säkrat upp en del avtal med vissa större leverantörer av Alpresor innan man beslutade detta. Man kommer säkert se Swiss om flygbolag på paketresor till Alperna till vintern; särskilt från GBG då det inte finns alternativ direkt till min vetskap.
Jag misstänker att det är snarare pga att många skidåkare kommer att checka in sina skidutrustningar, det kanske blir ont om lastutrymme.

Om det var så Doktorn hade nog SAS haft andra regler på ARN-GVA också på vintern :)

Det verkar vara delvis en riktat kampanj i vinter på EasyJet destinationer från GVA. Det är inte bara GOT och ARN, men storhubben LGW som får besök av Swiss samt Belgrad, Oslo och Marrakech.

Swiss är ju inte kloka. Att som premiumbolag kräva att man redan vid bokning ska avgöra om man behöver checka bagage eller inte är helt enkelt inte värdigt. Precis som Ryanair.

Toppen