Senaste nytt

Hur är United 69: Stockholm -> Newark?

Jag har inte så stor erfarenhet av UA, men de gånger jag åkt med dom inrikes i USA har dom varit bra. JFK-SFO t.o.r med deras ps-service var helt okay i premium economy. Sedan åkte jag EWR-MIA t.o.r i BusinessFirst med en 752. Det var den skönaste och rymligaste business-stol jag suttit i, lite synd att flygtiden inte var mer än tre timmar för där hade jag kunnat somna. https://www.united.com/web/en-US/content/travel/inflight/aircraft/757/200/v2.aspx Jag inbillar mig att det är denna variant som går till Arlanda.

Mvh
/NotRyan

Tack för svar! Imponerad över nivån på detta forum :) kommer bli en spännande resa detta.
Är det några extra säkerhetskontroller på Arlanda för USA resenärer?

757:an mellan ARN-EWR är helt OK i samtliga klasser och väljs för egen del alltid före den enda andra direktlinjen ARN-EWR.

Reser man två personer tillsammans i ekonomi är det ju lite bra att kunna sitta på A+B eller G+H på det andra flybolagets Airbus. :)

Reser man två personer tillsammans i ekonomi är det ju lite bra att kunna sitta på A+B eller G+H på det andra flybolagets Airbus. :)

Absolut, men där slutar väl också fördelarna hos det andra flygbolagets slitet inredda Airbus. Dessutom värre för alla de stackare som hamnar i mittraden på 330:n. :)

Tre-säten de gånger jag reser i ekonomi är helt OK med UA eftersom jag alltid hamnar i Eco+ och UA hittills (dock ej någon officiell förmån) alltid har blockat mittsätet eller hela tre-sätet när jag rest med de som statusmedlem i MileagePlus över Atlanten. Eco+ är sällan helt full även om Eco är knökfullt.

Jag kan ha fel, men på udda (för UA) linjer som CPH, ARN och OSL upplever jag det som att det är relativt få statuspax från UA MileagePlus med ombord. Mestadels EBG bland statuspaxen. Varpå fördelarna som medlem i MileagePlus blir mer tydliga.

Tack! Uppskattar all hjälp.
Sista frågan nu sen är allting glasklart :)
Våran flygbiljett har ingen streckkod utan endast ett bokningsnr (det man loggar in med på Uniteds hemsida). Antar att detta räcker vid incheckning?

Toppen