Senaste nytt

[Mistake fare] Johannesburg - Zurich/Genève O/W, fr. 2800 SEK!

Postades det någon annanstans innan ft? Isåfall var...? :)
Det ligger ute på boardingarea och milepoint nu men ser inte någon annan som varit ut med denna?

Det finns ju folk som känner varandra som kan dela med sig utan att behöva posta offentligt. När TK hade mistake fare till Asien från WAW senast var det åtminstone en person som uppenbarligen bokat innan faren kom ut. Nästa gång är det du som har inside info.

Det finns ju folk som känner varandra som kan dela med sig utan att behöva posta offentligt. När TK hade mistake fare till Asien från WAW senast var det åtminstone en person som uppenbarligen bokat innan faren kom ut. Nästa gång är det du som har inside info.

Skulle aldrig falla mig in att hålla en mistake fare för mig själv.
Jag tycker det är väldigt egoistiskt.
Här delar vi med oss tycker jag. :)

Det kan finnas en fördel i att dylika saker hålls inom en grupp då det annars lätt kan gå utför rätt snabbt. Men visst, tanken på att dela med sig är ju fin.

Jag hoppas oavsett att min bokning går igenom, kan använda den för en kurs (samma som jag tänkte åka till Sydney för) och på så sätt få åka Business i alla fall åt ett håll. Med en stopover en natt i Istanbul blev den facila summan 2 900 kronor.

Det kan finnas en fördel i att dylika saker hålls inom en grupp då det annars lätt kan gå utför rätt snabbt. Men visst, tanken på att dela med sig är ju fin.

Jag hoppas oavsett att min bokning går igenom, kan använda den för en kurs (samma som jag tänkte åka till Sydney för) och på så sätt få åka Business i alla fall åt ett håll. Med en stopover en natt i Istanbul blev den facila summan 2 900 kronor.

Klart det är en fördel om få vet om det men skulle inte du vilja att andra delade med sig när dom sitter på en bra deal / mistake fare? :)
Då tycker jag man ska agera på samma sätt som man hoppas andra agerar. Dvs, delar med sig.

Sen att riktigt "stora bloggare" går ut med detta är väl lite si och så men att det sprids runt på forum tycker jag är helt okej.

Dealen går även att boka via Orbitz.com, utifall att de skulle ställa ut biljetten fortare. Dessutom har de en prisgaranti, så chansen att biljetten blir "honored" kanske är högre, vem vet.

Finns även möjlighet att boka enkelresa ARN-JNB med Turkish Airlines i Economy för 4200kr. Visserligen inte lika attraktivt, men helt klart prisvärt med tanke på vad hemresan kostar. Alternativet är annars att man bokar någon LifeMiles historia ex-IST, och sedan bokar en billig Lufthansa open-jaw för positioneringsflygen. Har man tur bör det gå att hitta billiga K och L fares för drygt 1500kr om man bokar via en OTA.

Last edited:
Finns även möjlighet att boka enkelresa ARN-JNB med Turkish Airlines i Economy för 4200kr. Visserligen inte lika attraktivt, men helt klart prisvärt med tanke på vad hemresan kostar. Alternativet är annars att man bokar någon LifeMiles historia ex-IST, och sedan bokar en billig Lufthansa open-jaw för positioneringsflygen. Har man tur bör det gå att hitta billiga K och L fares för drygt 1500kr om man bokar via en OTA.

Jag hittar LLA - JNB med ET i Business för 11 000. Bara 5 000 dyrare än Turkish i Eco. Det kan hända att det ryms i budget...

Jag hittar LLA - JNB med ET i Business för 11 000. Bara 5 000 dyrare än Turkish i Eco. Det kan hända att det ryms i budget...

Är det routing via ARN eller kan man välja LHR/FRA? Om det enbart är via ARN så skulle jag påstå att Turkish är mer prisvärt, då man åtminstone får åka riktig Business en av vägarna.

Han som postade dealen hittade rätt bra pris från DXB men då måste man ju som sagt ta sig till DXB också men kan man göra det billigt på något datum (via ex. TK) så är denna rutt rätt ok.

eti.png

Last edited:
Toppen