Senaste nytt

Incheckad i SAS biljett automat står gate på seat

Oftast om man inte kan checka in på returen så står det ju tydligt i automaterna (Ny incheckning krävs i Frankfurt eller dylikt) Men eftersom den spottade glatt ut all så blev jag tyvärr lite för "säker". Hade jag rest själv hade jag nog kollat upp mer noga...men fick tyvärr lite andra bekymmer som kom i första hand.

Vad tusan är SBnumret för något ? Gateagenten i Berlin var helt övertygad det betydde standby?!...

Kanske bara jag med boarding pass säger ju klart och tydligt SB - stand by!?

Hade direkt ifrågasatt det innan avfärd från GOT.

Solklar IDB.

Jag har väldigt sällan rest standby på SAS men det har skett på vägen hem från CPH någon gång. Jag har för mig att det stod SB på dessa bordingkort - eller åtminstone något som indikerade på att jag var standby. Men då visste jag ju detta och stod som en hök vid gaten och säkerställde att jag skulle med.

Håller med om att detta borde vara IDB.

Har skickat en längre reklamation till SAS, får se vad svaret blir. Jag håller med SB innebär varningsklockor. Samtidigt fick jag samma sequence number på flighten till GOT (sk173) vilket ändå tyder på ett boarding nummer?! (Bad för säkerhets skull om nytt boarding pass för denna av SAS på Arlanda)

Kanske en dum fråga, men varför utfärdar de ens ett BP för hemresan i det här fallet?

Jag håller med, om jag vore standby, hade det varit bättre endast ställt ut boarding kort till TXL, då hade problemen aldrig uppstått. Jag fick inte ens frågan i automaten om jag bara ville checka in till Berlin, utan allt kom på ett och samma kort...

Ser fram emot att få lite mer klarhet i detta ärende från SAS.

Update; Eller snarare brist på sådan . Fortfarande inte hört ett ljud från SAS customer care. Trots jag bert en förklaring från dem gällande hela händelsen. Tycker det är lika uselt som händelsen i Söndags. Ett snabbt svar hade iallafall vart trevligt då jag är riktigt irriterad på denna incident.

Du får se det positiva - efter att du fått den ersättning du bör vara berättigad till kan det nog tänkas att du går plus på hela resan.. ;)

Även om i mina ögon framgår relativt tydligt att biljetten var på standby så är det väl en självklarhet att automaten måste signalera tydligt om detta, precis som den gör när en ny incheckning krävs! Tänk om det inte funnits någon mer flygning och man stått på någon mindre destination? Suck, pust och stön säger jag bara...

Toppen