Hej,
då blir detta mitt första inlägg här på siten. Härligt att läsa om allas spännande resor i sommar till när och fjärran. För min del innebär sommaren just detta. Att samtidigt kunna njuta av det sommarvackra Sverige men samtidigt kunna göra avstickare, korta som långa, till mer eller mindre exotiska platser. För min del innebär sommaren följande:
Reser redan nästa helg d 7/6 reser jag ARN-CPH. Returresan blir CPH-LHR-OSL-ARN... Detta blev billigare än direktflyg CPH-ARN. Jag tänker att detta har att göra med att det är i slutet av en långhelg, men det kan ju också vara så att hemresan infaller just på den dag då SAS byter klasskoncept just den 9/6. Vad tror ni?
Senare i sommar blir det följande:
CPH-IST-BKK med TK (C)
bor tre nätter på Mandarin Oriental. Spännande ja!
Vidare:
BKK-HKG med TG (Y)
bor fyra nätter på Shangri-La Kowloon.
Vidare:
HKG-ICN-OKI (Okinawa) med OZ (C)
bor sex nätter på RItz Carlton Okinawa

samma rutt åter till BKK där två nätter spenderas på icke ännu betsämt hotel.
Vidare:
BKK-SGN med LH (Y)
bor tre nätter på Nikko Saigon.
Vidare:
SGN-BKK (LH Y) och BKK-IST.CPH (TK C)
Efter ca två veckors vistelse i Sthlm beger jag mig iväg ännu en gång. Först med SJ intercity från just Sthlm till Oslo.
Bor två nätter i Oslo.
Vidare:
OSL-TOS-LYR (Longyearbyen, Svalbard). Denna biljett bokades via SAS EB-kampanj där inrikesbiljetter i Norge kan lösas för 5000 poäng + skatter. Otroligt prisvärt. Vi spenderar tre dagar med vandring och "bara vara" på plats och jag valde att gör hemresan enligt följande:
LYR-TOS (SK Y) TOS-KKN (WF Y) KKN-OSL (SK Y) OSL-ARN (SK Y)
Till sensommaren:
ARN-VIE-KRK med OS Y
spenderar fyra nätter i Kraków där koncentrationslägren skall besöka. Fruktar detta men skall bli otroligt spännande. Har velat göra detta sedan barnsben.
återresa:
KRK-WAW-ARN med LO Y
Inspirerande att läsa om era äventyr och hoppas såklart också att mina planer kan inspirera och motivera andra BC.are.
Allt gott!