Senaste nytt

Arlanda gate-info var hittar man det enklast?

Hej,

Den första frågan måste jag kolla med mina kollegor på Arlanda och återkomma med. Vad det gäller appen så kommer det släppas en gemensam Swedaviaapp för samtliga våra flygplatser så att man slipper ladda ner flera. Den är redo att släppas om några veckor som det ser ut nu.

- Fredrik

På Stockholm C spår 1 / Arlanda Express finns en flygtavla med gater. Tydligen så går det att skicka iväg gate-info från Arlanda. När släpper Swedavia dessa data? Och när kommer den utlovade uppdateringen av Arlanda-appen?

På Stockholm C spår 1 / Arlanda Express finns en flygtavla med gater. Tydligen så går det att skicka iväg gate-info från Arlanda. När släpper Swedavia dessa data? Och när kommer den utlovade uppdateringen av Arlanda-appen?

Det finns även en dator på Radisson Blu Arlandia där man kan se vilka gater det är så de har tydligen någon koppling mot Arlanda där med. Då man kan byta sidor för att se sin flight med tangentbordet så antar jag att den är helt enkelt uppkopplad mot något internt system tom.

Hej, nu har jag fått svar från våra utvecklare och det pågår ett arbete kring detta. Gateinformationen släpps inte i appen som kommer nu, men finns med på listan över uppdateringar som vi ser fram emot. Den största skillnaden är att vi nu får en gemensam Swedaviaapp för samtliga flygplatser och att vi fyller den med mycket mer information. Det är det svar som jag har nu. :)

Hej, nu har jag fått svar från våra utvecklare och det pågår ett arbete kring detta. Gateinformationen släpps inte i appen som kommer nu, men finns med på listan över uppdateringar som vi ser fram emot. Den största skillnaden är att vi nu får en gemensam Swedaviaapp för samtliga flygplatser och att vi fyller den med mycket mer information. Det är det svar som jag har nu. :)

Tack för svaren Fredrik!
Det är ju ett steg i rätt riktning, skönt att slippa ha olika appar för olika flygplatser, men det vore kanonbra om man kunde "skynda" på den version som kommer innehålla information om vilken gate som används.

Hej,

Det pågår ett stort utvecklingsarbete av appen och just gate är planerat till nästkommande releaser. Det finns mycket spännande och intressant som man kan skapa med en App. Det viktigaste nu var att få ut appen för alla flygplatser.

Min fråga är, förutom gate...

Vad skulle du vilja se för info i appen?

- Fredrik

Nu har den nya Swedavia-appen kommit. Utan gate-info, som sagt.

Detta gäller väl primärt för de större flygplatserna hos Swedavia men information om väntetid vid säkerhetskontroll samt länkar till respektive flygbolags check-in information och hemsidor vore önskvärt. Titta t.ex. på CPH-appen.

Nu har jag bara testat den översiktligt men finns det någon form av push-funktion som gör att man kan prenumerera på "sin egen avgång" och få upp info om när boarding inletts m.m.? Detta använder jag flitigt i CPHs app.

Hej,

Det pågår ett stort utvecklingsarbete av appen och just gate är planerat till nästkommande releaser. Det finns mycket spännande och intressant som man kan skapa med en App. Det viktigaste nu var att få ut appen för alla flygplatser.

Min fråga är, förutom gate...

Vad skulle du vilja se för info i appen?

- Fredrik

Jag skulle vilja kunna köpa biljetter till och från den rådande flygplatsen via appen så att man slipper t.ex. automaterna för Arlanda express och flygbussarna.

Edit: Mitt förslag var nog ingen info utan snarare en funktion.

Alltid trevligt kunna se lite mer info om ex vis flygplanstyp/reg nummer ...se ex vis Frankfurts App. Sedan är ju CPH appen mycket bra där man kan få uppdateringar om go to gate/ boarding etc!

Toppen