Senaste nytt

SAS Business Lounge öppnas för alla (mot betalning)

Dr. Miles

Expert
Hur menar du? Båda baserna håller ju rätt hårt på *G-accessen enligt min erfarenhet (drygt 10 år som EBG).
Ja, jag undrade också om vad Stefan62 menade.
Enda tillfälle de släpper in Business class passagerare utan guldkort till Scandinavian Lounge är när Business Lounge är stängd av någon anledning.
 

DrKlas

Medlem
Den lilla gnutta "exklusivitet" som funnits betingad med loungen är nu borta i samband med att den är öppen för vem som helst. Vad kommer här näst, sälja klippkort till FastTrack?

Wow! Grym idé. Hade det funnits klippkort till en FastTrack i Frankfurt hade jag köpt ett med en gång. Med klippkort behöver man ju bara betala för de gånger man verkligen har bråttom och inte hinner köa.
 

A380*G

Medlem
Jag anser att passagerare som inte hör hemma i loungen på riktigt (dvs genom en biljett eller kort som ger tillgång) ska vänta på sitt plan utanför. Därmed basta. Tramsa med betalning… Vad kommer näst? Barmeny mot betalning i Business Lounge? :mad:

Jag anser att man ska flyga sig till sitt guldkort!

Ovan skrev du att det räcker med en biljett eller kort som ger tillgång. Inte hur man anskaffat sig kortet. På samma sätt är EBG som EBP har rätt att dela ut till en pax inte välkomna i loungen enligt dig eftersom de de inte har flugit ihop kortet själva?

Hur är det med gäster? De är inte heller välkomna eftersom de inte flugit ihop något kort själva?

(försöker bara förstå ditt resonemang)
 

twiggs

Medlem
Ovan skrev du att det räcker med en biljett eller kort som ger tillgång. Inte hur man anskaffat sig kortet. På samma sätt är EBG som EBP har rätt att dela ut till en pax inte välkomna i loungen enligt dig eftersom de de inte har flugit ihop kortet själva?

Hur är det med gäster? De är inte heller välkomna eftersom de inte flugit ihop något kort själva?

(försöker bara förstå ditt resonemang)

Guldkorten som delas ut av EBP:are är absolut en giltig entré in till en lounge enligt min tolkning! Fast då inte för att personen har ett guldkort utan för att den som gett bort kortet har gjort så mycket nytta för företaget (SAS). Så det är på det sättet jag tänker i det fallet.

Eftersom detta främst kommer att röra sig om loungerna i ARN/OSL/CPH (utöver GOT/HEL/BRU) där jag antar att antalet gäster är minimalt i Business Lounge (på de tre baserna) så har gäster ingen betydelse. Dessa gäster förekommer nämligen i Scandinavian Lounge och är givetvis välkomna då dessa per min definition har ett giltigt kort, eftersom kortinnehavarens kort har den förmånen att även kunna gästa in besökare.

Vill du föra en vidare konversation kring hur jag tänker så tror jag att det är lämpligaste att göra via PM så att vi slipper tillsägelse här, för min tolkning av detta känns väldigt utanför ämnet.
 

pep

Medlem
Barmeny? I "Classic Lounge" i SVO er der et menukort med prisliste, hvor man. mod en rimelig ekstra betaling kan bestille varme retter af højere kvalitet end de snacks som er gratis i loungen. Jeg blev forbavset, men det fungerer faktisk udmærket. Jeg håber at med betaling kan der komme lidt flere kunder som gør at kvalitet og udbud på maden stiger! Og, at der står en flaske champagne i baren.....
 

Tjaeng

Medlem
Guldkorten som delas ut av EBP:are är absolut en giltig entré in till en lounge enligt min tolkning! Fast då inte för att personen har ett guldkort utan för att den som gett bort kortet har gjort så mycket nytta för företaget (SAS). Så det är på det sättet jag tänker i det fallet.

Och du är alltså bombsäker på att en genomsnittlig guldkortinnehavare gör så mycket mernytta för SAS att de genererar motsvarande minst 249kr mer i omsättning för SAS på varje resa de gör jämfört med en icke-EBG som betalar sig in i loungen? Jag har svårt att se att du skulle sitta och muttra lika hårt över att se kungafamiljen, regeringen eller riksdagens utrikesutskott inne i loungen. Trots att de snyltarna såklart inte flugit ihop sitt eget guldkort.
 

A380*G

Medlem
Och du är alltså bombsäker på att en genomsnittlig guldkortinnehavare gör så mycket mernytta för SAS att de genererar motsvarande minst 249kr mer i omsättning för SAS på varje resa de gör jämfört med en icke-EBG som betalar sig in i loungen? Jag har svårt att se att du skulle sitta och muttra lika hårt över att se kungafamiljen, regeringen eller riksdagens utrikesutskott inne i loungen. Trots att de snyltarna såklart inte flugit ihop sitt eget guldkort.

Lägg till alla dessa statusmatchare som kommer in i *G lounger världen över.... :)
 
Toppen