Senaste nytt

[First class] Colombo-Los Angeles enkel, American Airlines, 18.700 SEK exkl. skatter

Följande går att boka på Orbitz.com
Skärmavbild 2013-05-10 kl. 18.25.30.png

Hur gör du? Vilka villkor måste du lägga in? Jag provar och får Qatar i business till London sedan BA till LAX i F!

Först gör du en sökning på ITA Matrix för att hitta de datum då det finns biljetter till bra pris på den routing du önskar.
Sedan gör du en multisökning med enbart två delsträckor på Orbitz.com.
CMB-FRA och FRA till LAX om du gillar exemplet ovan och väljer de datum du hittat i Matrix.
Sedan gäller det att begränsa sig av flygbolag till Cathay, American och British om du önskar likt ovan. Även andra bolag som Thai funkar.
Väljer du inte Cathay så blir du inte routad via BKK och HKG t.ex.
Har testat på både att välja FRA, MUC, LHR, CDG och alla funkar med olika routing till följd. Sedan behöver man ju inte välja LAX som slutdestination. Funkar med en del andra ställen i USA.

Jag har inte lyckats att prissätta korrekt med Singapore Airlines i First class på denna fare. Har du lyckats?

Jag undrar på om problemet är kopplat till bokningsklasser med A380 och B77W. Jag undrar på om en routing:
CMB-SIN (SQ eller CX)
SIN-DEL (SQ med äldre B777-300)
DEL-FRA (LH B747-8i)
skulle funka? Jag bryr mig bara om Private Room :)

Jag undrar på om problemet är kopplat till bokningsklasser med A380 och B77W. Jag undrar på om en routing:
CMB-SIN (SQ eller CX)
DEL-FRA (LH B747-8i)

Som jag skrev tidigare, jag kunde inte prissätta denna fare med SWISS/Singapore Airlines flygningar. Om det beror på bokningsklass eller interlining agreement kan jag inte svara på.
FYI, både SWISS och Singapore Airlines har A klass. Om det var jag skulle jag kontakta American Airlines kontor i Sverige och fråga om det går att välja SWISS/Singapore Airlines flygningar mellan Asien och Europa.

Som jag skrev tidigare, jag kunde inte prissätta denna fare med SWISS/Singapore Airlines flygningar. Om det beror på bokningsklass eller interlining agreement kan jag inte svara på.
FYI, både SWISS och Singapore Airlines har A klass. Om det var jag skulle jag kontakta American Airlines kontor i Sverige och fråga om det går att välja SWISS/Singapore Airlines flygningar mellan Asien och Europa.

Jag är lite nervös att kontakta American direkt då jag inte vill öppna Pandoras i fall detta är en form av "Mistake Fare" :) I vanliga fall har jo American interline med Swiss sedan många år tillbaka..

Jag är lite nervös att kontakta American direkt då jag inte vill öppna Pandoras i fall detta är en form av "Mistake Fare" :) I vanliga fall har jo American interline med Swiss sedan många år tillbaka..

När det gäller Business class deal (Fare basis: DOWISC) kan man välja SWISS flygning mellan Asien och Europa.
SWISS flygning bokas i Z klass.

Det går fortfarande inte att prissätta med Singapore Airlines flygningar även i Business class.

När det gäller interline agreement ser det ut som American Airlines har avtal med Singapore Airlines.

E-Ticketing - AA Electronic Tickets

AA.com skrev:
Interline E-Ticketing Agreements
As of May 12, 2010

AA has interline e-ticket agreements with the following airlines:
.
.
SQ Singapore Airlines

CMB-SIN (SQ eller CX)
DEL-FRA (LH B747-8i)

Influerad av min USDM award SIN-DEL SQ F och DEL-FRA LH C? :p

Toppen