Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

tackar, då är det alltså 18 månaders giltighet på poängen från början, inte bara att de förlängs 18 månader från varje aktivitet

Poängen är giltiga 18 månader, nedräkningen nollas för alla poäng vid varje aktivitet. Så varje gång något händer på ditt konto så har du 18 månader till dina poäng går ut.

Mvh
/NotRyan

Döm om min förvåning när jag kollade mitt USDM-saldo och upptäckte att det trillat in 787 poäng för en USDM-bonusresa jag gjorde med OZ mellan NRT och ICN 1/5. Någon har givetvis gjort fel. Någon annan (läs: jag) bugar ödmjukt.

Jag blev just USDM medlem.
Är det någon som vet om man kan boka Swiss first till Johannesburg med USDM?:)

Swiss och LH F är mer eller mindre omöjligt att få tag på enligt min erfarenhet, självklart finns det något enstaka undantag som bekräftar regeln.

LH F med USDM är inte tillåtet pga USDM inte vill sälja det.

LX F med USDM är i princip omöjligt eftersom de inte verkar släppa F till partner alls längre. Tror LH group kommer undan med det genom att erbjuda F från LH, som du säkert vet ingår LX i LH Group.

Alltså verkar LH vilja ha för mycket betalt för en F-plats, och därmed vill US Airways inte erbjuda det då det blir en dålig affär. Annars ser jag ingen anledning till varför US skulle vägra.

Mvh
/NotRyan

Toppen