Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Tokyo - Frankfurt - Buenos Aires (NRT-FRA-EZE)

Är den längsta resan man kan göra i F hos LifeMiles?
Det finns i alla fall tillgång på den rutten och jag kommer nog åka just den såvida jag inte hittar tillgång i:

NRT-FRA-LAX eller NRT-FRA-SFO (eller vice versa.) - verkar dock omöjligt..

ARN - ZRH - NRT (Swiss C) (Finns dock flera alternativ till denna, t.ex ANA till Haneda m.m)
NRT-FRA-EZE (Lufthansa F)
EZE-JFK (på annat sätt än Lifemiles, förmodligen med AA poäng (EZE-DFW-JFK)
JFK-FRA-ARN (Singapore Airlines C + SAS/Lufthansa)

Resan blir av i Augusti/September så det är ett tag kvar..
Bara hoppas att inga "försämringar" sker när det kommer till LH F.

Last edited:
Jag har noterat lite tider vad gäller ankomster till Frankfurt och avgångar från Frankfurt för de som är intresserade av 747 med nya F och A380. (Tiderna och flygplan kan variera beroende på dag men kanske kan hjälpa någon som vill göra en riktig långresa (t.ex NRT - FRA - EZE). Tiderna måste alltså passa enligt nedan och dessutom måste det finnas tillgänglighet i F såklart. :)

Ankomster till Frankfurt (från västerut):

New York (JFK) 05.30 (747 med nya F)
New York (EWR) 07.35 (747 med nya F)
Miami (MIA) 07.35 (747 med nya F)
Washington (IAD) 08.15 (747 med nya F)
San Fransisco (SFO) 10.45 (A380)
Los Angeles (LAX) 10.55 (747-800)
Buenos Aires (EZE) 11.10 (747 med nya F)
New York (JFK) 11.35 (747 med nya F)

Ankomster till Frankfurt (från österut):

Hong Kong (HKG) 05.30 (747 med nya F)
Singapore (SIN) 05.40 (A380)
Bangkok (BKK) 06.10 (747 med nya F)

Avgångar från Frankfurt (österut):

Osaka (KIX) 13.40 (747 med nya F)
Tokyo (NRT) 13.50 (A380)
Beijing (BJS) 17.15 (A380)
Singapore (SIN) 21.35 (A380)
Hong Kong 22.05 (HKG) 22.05 (747-800)
Bangkok 22.15 (BKK) 22.30 (747 med nya F)

Avgångar från Frankfurt (västerut):

Miami (MIA) 09.55 (747 nya F)
San Fransico (SFO) 09.55 (A380)
Los Angeles (LAX) 10.10 (747-800)
New York (JFK) 10.20 (747 nya F)
Washington (IAD) 13.10 (747 med nya F)
New York (EWR) 13.30 (747 med nya F)
New York (JFK) 17.10 (747 med nya F)
Buenos Aires (EZE) 22.00 (747 med nya F)

Rutter som verkar få 747-400 med nya F väldigt ofta: JFK, EWR, EZE, MIA, KIX, HKG, BKK (även MEX)
Rutter som verkar få 747-400 med gamla F synnerligen ofta: DEN & ORD

Som sagt, detta är inte alla städer som 747 med nya F åker till som jag listat ovan men de flesta i USA och Asien i alla fall.
(Jag har också bara räknat med tidiga ankomster till FRA (till 11.35) så man har gott om tid i FCT.)

Last edited:
Tokyo - Frankfurt - Buenos Aires (NRT-FRA-EZE)

Är den längsta resan man kan göra i F hos LifeMiles?
Det finns i alla fall tillgång på den rutten och jag kommer nog åka just den såvida jag inte hittar tillgång i:

NRT-FRA-LAX eller NRT-FRA-SFO (eller vice versa.) - verkar dock omöjligt..

ARN - ZRH - NRT (Swiss C) (Finns dock flera alternativ till denna, t.ex ANA till Haneda m.m)
NRT-FRA-EZE (Lufthansa F)
EZE-JFK (på annat sätt än Lifemiles, förmodligen med AA poäng (EZE-DFW-JFK)
JFK-FRA-ARN (Singapore Airlines C + SAS/Lufthansa)

Resan blir av i Augusti/September så det är ett tag kvar..
Bara hoppas att inga "försämringar" sker när det kommer till LH F.

I normala fall skulle jag säga att du är galen. Men detta är BC.se så ta det som en komplimang! :)
Att bara komma på tanken att ta LX C från ARN till ZRH som positioneringsflyg är sjukt nog....

Själv så maximerar jag när jag ska flyga. Jag flyger inte bara för att flyga (utom en liten tur till RAR i sommar) :p

Tidigare var jumbooze min idol när han gjorde sin F-weekend till NRT. Skulle du sy ihop detta och genomföra det så tar du priset!

Detta ger mig en ny idé - BC.se awards! Tex kan den galnaste flygresan varje år ge ett pris. Man kan tex bevisa sina flighter genom att skicka in kopia på BP.

Om någon råkar att vara i Tokyo nu på fredag och har minst 34.000 LifeMiles miles, kan ni boka en bonusresa med ANA First och Lufthansa First i A380 för ett riktigt bra pris.

Screenshot20130514_7.png

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

34.000 LM miles + skatter 736,07 USD = (inköpskostnad 34 x 15 USD) + 736,07 USD = 1.246,07 USD = ca 8.400 SEK inkl. skatter

Last edited:
Som tur är rätt små förändringar för Europa men alltid oroväckande när flygbolag inför ändringar hux flux.

Som sagt, Europa klarade sig rätt bra från dessa förändringar på de flesta zoner... Tyvärr var väl detta bara att vänta.

Jag använder bara Lifemiles för Dubai + Nordamerika, och där var det fortsatt prisvärt. Övriga destinationer får man använda United Milage Plus numera.

Toppen