Senaste nytt

Amex spärrade mitt kort :S

När jag var ny SAS AmEx-kund tog det bara några veckor innan jag blev uppringd.

Hyrbil i San Francisco, restaurangnota i Båstad och hotell i Novi-Sad (Serbien) på en vecka blev för mycket för dem :confused:
En vecka senare hade jag gått över 40' och kortet blev spärrat tills första räkningen betalades.

Efter det har jag blivit uppringd ett par gånger då jag använt kortet utomlands, men verkar som dem ser ett mönster nu - om än oklart! :)

När jag var på Sri Lanka över jul fick min kompis som var med samtliga kort han hade med sig (vet ej vilka) spärrade (vilket var svårt att åtgärda mitt i natten svensk tid). Klart opraktiskt.

Det gäller att ha några dollarsedlar med sig för säkerhets skull.

För att få samtliga kort spärrade måste man väl ha en spärrservice där man lagt in samtliga kort ?
Och då är det inte roligt om man inte tänker sig för vid kortförlust.

Tydligen funkade det att ringa till amex och berätta. " JAG KOMMER handla MYCKET låt mig va " typ. Är uppe i nästan 35 000 och inte hört ett knyst ifrån dom. :)

Och DÄR spärrade dom det igen...Stod på 7eleven i Göteborg och fick medges ej. Efter ett samtal på 1 minut så spärra dom upp det igen.

Oseriöst företag!!

Oseriöst företag!!

Jag skulle nog inte säga att det är ett oseriöst företag, annars skulle de nog inte ha existerat i så många år. Har haft AMEX sedan 2004 och mina kort har inte blivit spärrade en enda gång. Det gäller att bygga upp ett förtroende med köpmönster och betalningshistorik. Det finns många som gråter ut på aftonbladet mm när kortet blir skimmat. Spärrningar är just för att såna tråkiga saker inte ska hända.

Jag skulle nog inte säga att det är ett oseriöst företag, annars skulle de nog inte ha existerat i så många år. Har haft AMEX sedan 2004 och mina kort har inte blivit spärrade en enda gång. Det gäller att bygga upp ett förtroende med köpmönster och betalningshistorik. Det finns många som gråter ut på aftonbladet mm när kortet blir skimmat. Spärrningar är just för att såna tråkiga saker inte ska hända.

Då borde dom ringa när dom spärrar det. Eller att man kan kontrollera på hemsidan att de är spärrat eller inte.
Va ett jävla strul att få kontakt med dom då jag va tvungen att ringa förlorat kort numret för de va de enda som var öppet.

Någon som vet om man kan kontrollera på hemsidan om de är spärrat eller inte.

Förstår inte heller varför dom inte kan ringa direkt? Känns konstigt att kunden själv måste leta upp nr och ta kontakt. Blir kul när jag får mitt Amex, ska göra riktigt konstiga köp och se vad som händer hehe :D

Själv har jag inte råkat ut för någon spärr, trots att jag nyöigen skaffat kortet och nyttjat det på många olika ställen. Jag gissar att om man köper flygbiljetten med amex så anser de inte att det är konstigt att man spenderar pengar i landet i fråga.

Om jag fick en spärr så skulle jag vilja att de skickade ett SMS, som man kunde svara på för att häva spärren.

Toppen