300-500 Kr kontanter, Eurocard och Amex och du är oslagbar!Lite backup i form av kontanter måste man alltid ha med sig. Det gäller nog oavsett vilka kort man har med sig.
300-500 Kr kontanter, Eurocard och Amex och du är oslagbar!Lite backup i form av kontanter måste man alltid ha med sig. Det gäller nog oavsett vilka kort man har med sig.
När jag var på Sri Lanka över jul fick min kompis som var med samtliga kort han hade med sig (vet ej vilka) spärrade (vilket var svårt att åtgärda mitt i natten svensk tid). Klart opraktiskt.
Det gäller att ha några dollarsedlar med sig för säkerhets skull.
Oseriöst företag!!
Jag skulle nog inte säga att det är ett oseriöst företag, annars skulle de nog inte ha existerat i så många år. Har haft AMEX sedan 2004 och mina kort har inte blivit spärrade en enda gång. Det gäller att bygga upp ett förtroende med köpmönster och betalningshistorik. Det finns många som gråter ut på aftonbladet mm när kortet blir skimmat. Spärrningar är just för att såna tråkiga saker inte ska hända.
Förstår inte heller varför dom inte kan ringa direkt? Känns konstigt att kunden själv måste leta upp nr och ta kontakt. Blir kul när jag får mitt Amex, ska göra riktigt konstiga köp och se vad som händer hehe![]()