Senaste nytt

5:e inofficiell BC.se Göteborgsträff, lördag 18 maj (i samband med Göteborgsvarvet)

Incontro tror jag är ganska kört om vi då inte bokar inne.
Kommer vara fruktansvärt mycket folk i stan den dagen.

Jag kommer :)

Last edited:
Jag är inplanerad för ett varv runt Götet. Dock är 16.00 väl tidigt för oss som ska springa. Det är 25 startgrupper med första starten 13.00 och sista starten 16.00 (i de flesta fall får man en starttid baserat på tidigare års resultat).

Med uppåt två timmar löpartid, transport tillbaka från Slottsskogen, ombyte osv är nog 18.00 en mer realistisk tid.

Med de allt tidigare starttiderna kan nog 18 vara lagom. Det är åtminstone inte för tidigt. Tidigare då de första starterna var 15.00 så var det lagom att samlas 20.00. Fast då gick alla starterna inom en timma och de som startade sist hade en chans att hinna. Nu är det nog ungefär lika svårt att starta 16 och hinna till 18 som att starta 13 och hinna till 14.30 ...

Det är ju inga problem att dyka upp vid olika tillfällen. Jag kan ju boka bord från 18:00 ifall vi tror att alla är på plats då men vi som inte springer och hellre tar en öl under eftermiddagen kan ju träffas mycket tidigare. :)

Det är ju inga problem att dyka upp vid olika tillfällen. Jag kan ju boka bord från 18:00 ifall vi tror att alla är på plats då men vi som inte springer och hellre tar en öl under eftermiddagen kan ju träffas mycket tidigare. :)

Står att Bishops arms öppnar kl 17 på deras hemsida.

Själv kommer jag att stå i korsningen Bruksgatan/Lantvärnsgatan och kolla på mina vänner när de springer förbi. Eftersom sista startgruppen avgår 16:00 finns det gått om tid att njuta av det underbara vädret vi har i den här staden. Därför kommer jag att förflytta mig till Klippans Konstcafe | Göteborg, Älvsborgsbron och njuta av utsikten mot Älvsborgsbron och se löpare springa över bron. Kan för alla miles i världen inte förstå varför man väljer att springa så ... kort! :D
Efter det så ses vi ... vart det nu blir!

Själv kommer jag att stå i korsningen Bruksgatan/Lantvärnsgatan och kolla på mina vänner när de springer förbi. Eftersom sista startgruppen avgår 16:00 finns det gått om tid att njuta av det underbara vädret vi har i den här staden. Därför kommer jag att förflytta mig till Klippans Konstcafe | Göteborg, Älvsborgsbron och njuta av utsikten mot Älvsborgsbron och se löpare springa över bron. Kan för alla miles i världen inte förstå varför man väljer att springa så ... kort! :D
Efter det så ses vi ... vart det nu blir!
Tippar på incontro.

Själv kommer jag att stå i korsningen Bruksgatan/Lantvärnsgatan och kolla på mina vänner när de springer förbi.
Precis innan den ganska jobbiga backen för att komma upp på själva bron, där kan man behöva lite support. Älvsborgsbron är annars riktigt trevlig att springa över bara det inte blåser för mycket, värre är det med Götaälvsbron som är alldeles för trång med så liten del som avgränsas till löparna.

Precis innan den ganska jobbiga backen för att komma upp på själva bron, där kan man behöva lite support. Älvsborgsbron är annars riktigt trevlig att springa över bara det inte blåser för mycket, värre är det med Götaälvsbron som är alldeles för trång med så liten del som avgränsas till löparna.

Kommer gå in på Triumf Glass och köpa mig något gott och sedan står jag på höger sida efter 90-graders svängen och hejar på. Tycker folk håller ok fart ändå i den backen.

Toppen