Senaste nytt

SAS Pointbooster

Det är här är en klurig fråga:... Jag har en SK flight i business class från BKK som påbörjas 00.25 - 1 jan, 2012, men det är ju då fortfarande 31 dec 2011 hemma i Scandinavien, kommer jag att kunna tillgodoräkna mig den flighten? PointBosster kampanjen går ju ut 31 december kl 23:59:59.

Du kan tyvärr inte till tillgodoräkna dig denna flight.

Det är här är en klurig fråga:... Jag har en SK flight i business class från BKK som påbörjas 00.25 - 1 jan, 2012, men det är ju då fortfarande 31 dec 2011 hemma i Scandinavien, kommer jag att kunna tillgodoräkna mig den flighten? PointBosster kampanjen går ju ut 31 december kl 23:59:59.

Det var kul. Då möts vi i luften när det blir nytt år, för jag flyger med kvällsflighten 31DEC CPH-BKK.
Den lär dock räknas, såvitt jag förstår...

Jag vet inte om det är relevant i detta sammanhang, men Chrome har stora problem med Shockwave flash player.

Malu: Det hade verkligen varit kul! Men det verkar som du åker 31 dec 00:25 och jag har utresa natten efter, 1 jan 00:25 d.v.s. 25 minuter in på det nya året.

Då vet vi i alla fall att Pointbooster "systemet" läser av datumet rakt upp och ner för att räkna ut om flighten är kvalificerad.

Malu: Det hade verkligen varit kul! Men det verkar som du åker 31 dec 00:25 och jag har utresa natten efter, 1 jan 00:25 d.v.s. 25 minuter in på det nya året.

(Böjar bli lite OT)
Men vänta nu - när du startar så är det fortfarande nyårsaftons kväll här i Skandinavien, så mötas i luften lär vi göra då det är samma natt. Däremot så möts inte flighterna exakt på tolvslaget, då jag flyger mot tiden och möter tolvslaget, medan du flyger straxt efter det hela tiden...

Räknas pointbooster även för code share flygningar där man är bokad på SK-flightnummret? Eller är det enbart riktiga SAS/Blue1/Widero?

Det står i villkoren att codeshare är undantaget (endast flygningnar utförda av SAS/Blue1/Widerö räknas), dvs du får inte poäng för dessa.

Toppen