Senaste nytt

USDM-kampanj 2013-MAY-01 -- 2013-MAY-31, upp till 100% buy eller gift

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tja, du kan ex. vis flyga

1. SK/LH Business till LHR/FRA/MUC.

Layover mindre än 24 h

2. NH First till NRT

Stopover i Tokyo (mer än 24 h)

3. UA/NH till HKG

Destination i Hong Kong

4. UA/SQ till SIN.

Layover mindre än 24 h - Besök The Private Room

5. SQ First till CGK.

Layover mindre än 24 h.

6. TG Business till BKK,

Layover mindre än 24 h

7. TG First till FRA/MUC/ZRH/CDG/LHR.

Layover mindre än 24 h.

8. SK/LH/LX Business till ARN

Drömresa, gäller bara att hitta platser :)

Känner mig oerhört sugen på att slå till på detta för första gången, men eftersom jag knappast kommer att åka på någon långresa under 2013 (pga utökning av familj) så känns det riskabelt. Om jag köper 100.000 poäng nu kommer de, om jag förstår det hela rätt, att omvandlas till AAdvantage-poäng enligt en än så länge okänd växelkurs, förmodligen senare i år. Då kan jag förvisso använda poängen inom oneworld istället, vilket kan vara kul, det låter ju som att USDM-poäng är mer attraktiva och lättare att koka ihop en monsterresa med. Känns som sagt riskabelt att slå till nu om man inte har några direkta reseplaner inom en snar framtid.

Tja, du kan ex. vis flyga

1. SK/LH Business till LHR/FRA/MUC.

Layover mindre än 24 h

2. NH First till NRT

Stopover i Tokyo (mer än 24 h)

3. UA/NH till HKG

Destination i Hong Kong

4. UA/SQ till SIN.

Layover mindre än 24 h - Besök The Private Room

5. SQ First till CGK.

Layover mindre än 24 h.

6. TG Business till BKK,

Layover mindre än 24 h

7. TG First till FRA/MUC/ZRH/CDG/LHR.

Layover mindre än 24 h.

8. SK/LH/LX Business till ARN

Detta var bara ETT exempel på routing...

Platstillgång kan du kolla i KVS tool/Awardtravelr/Expertflyer

Mvh
/NotRyan

Tack för tipset - det skulle ju kunna bli en härlig upplevelse...bara man hittar platser...

När jag tittar på US Airways hemsida får jag inte ihop det så att 100 000 poäng räcker....finns det en annan tabell?

Mao, 100 000 miles för 1 750 USD om jag förstår det hela rätt? Det är ju 11 300 SEK med dagens kurs. Är det inte svårare och dyrare än så??!!

Mao, 100 000 miles för 1 750 USD om jag förstår det hela rätt? Det är ju 11 300 SEK med dagens kurs. Är det inte svårare och dyrare än så??!!

1881,25 USD blir det med skatten inräknad, flygplatsavgifter tillkommer, bokningsavgift tillkommer också om man inte har tur i rouletten samt ev. quick ticketing fee om du är sent ute. Sedan ska du hitta bonusplatser också. Men det är inte svårare än så, nej :)

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen