Senaste nytt

Tillgänglighet för SAS Business Class Longhaul awards 2013

Man kan ju alltid boka med poäng till Chicago och sedan köpa en billig United Economy till SFO/LAX. Eller göra som Bryant och åka till Chicago varje år med Amex 2-4-1 :)

Det har blivit skitsvårt att hitta platser. Har försökt i ett halvår till SFO, men inget napp. Nu blir det att nyttja 2-4-1 till Rom istället, en mindre bra affär. Det är för kort giltighet på vouchern. Jag tror det vore bättre att gå tillbaka till den gamla varianten på köp av minst 200 kkr för att erhålla longhaul och 150 kkr för kortare sträckor.
Lyckades på mina AA poäng få tillgång till F på MAS från CDG till KUL över nyår, det var gott om platser på avgångarna runt jul i F. Dessutom A380 från CDG.

Liten korrigering:
Det var 100kkr för kortare sträckor (Europa). Och så möttes de på hälften när dagens gräns skapades.

Dock måste väl PVG vara lätt att hitta I awards till? Har aldrig varit problem nät jag kollat ca sex månader i förväg.

Problemet är att alla vill åka till
- New York
- San Francisco

Till
-Washington
-Chicago
finns det relativt bra med platser

Men framför till
-Beijing
-Shanghai
finns det hur mycket som helst, vissa dagar 5 platser (!)

-Tokyo
Har det tidigare varit nästan omöjlgt att hitta 2 platser till (http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/2216-tva-bonusplatser-i-business-class-till-tokyo.html ) men det är inte längre något större problem, dessutom har Yenen sjunkit kraftigt. :)

Fast just SFO vet vi ju att SAS inte riktigt släppt platser till, så jag vet inte om det är ett bra mätvärde.

Jag håller med om att det inte är ett bra mätvärde, men det är liksom ingen mening med att åka till något ställe man inte vill till bara för att nyttja förmånen. SFO är för min del den trevligaste staden i USA, härlig stad med trevliga omgivningar med Napa eller Monterey/Carmel. Jag skall väl erkänna att jag lyckades använda denna voucher till BKK när SAS flög från Arlanda. Begriper fortfarande inte varför SAS la ner denna linje, alla gånger jag åkt den har den varit fullsatt. Thai kan ju fylla dagliga flyg från samtliga nordiska huvudstäder + HKT två dagar i veckan fån ARN under högsäsong. Jag åker hellre med SAS än Thai.

Problemet är att alla vill åka till
- New York
- San Francisco

Men framför till
-Beijing
-Shanghai
finns det hur mycket som helst, vissa dagar 5 platser (!)

Låter super att det finns mycket platser till Beijing m.fl.! Jag blev orolig när jag läste denna tråd då jag just skall ge mig in i EB världen. Då får jag generera poäng inom Europa och västerut medan jag spenderar poängen österut :).

Toppen