Senaste nytt

British Airways Visa

jag missade en detalj; det var First ut och Club World hem till detta pris :) Sedan kanske det kommer en kampanj igen till hösten? Jag bokade nästan exakt samma till någon annan i oktober dock t/r JFK som kostade 97 500 Avios med 25% rabatt. Hade kunnat använda min 2-for-1 voucher på detta.

Är villkoret för BA Visa 2-4-1 att det måste vara BA destinationer med BA-metall (som Amex Eurobonus 2-4-1)? Jag är nämligen intresserad av Iberia till Buenos Aires för att komma undan BA:s höga skatter.

Åk nu på en gång istället det är 25% rabatt tom slutet av april, även i Business, till Buenos Aires, Santiago de Chile, Guayaquil, Lima, Panama or Quito

helt ärligt; det kostade mig 7 000kr + 135 000 Avios att flyga ARN-LHR-IAD in First och JFK-LHR-ARN med denna voucher, 2 personer i högsäsong i augusti 2012 . I min värld är det bättre deal alla dagar i veckan och två gånger på helgen än att betala full pris i Avios x 2 och spara 2 700kr i YQ x 2 till EZE. Sen beror det självklart på destination och att hitta plats. Men det du säger är att (i mitt fall) så är 135 000 Avios inte värd mer än 2 484kr x 2 som är nuvarande YQ på BA mellan STO-LON. Trots YQ, är 2-for-1 om den används till CW eller F en mycket bra deal, och IMHO en mycket bättre affär än att spara 4 000 - 6 000kr i YQ för två biljetter med IB med dubbla Avios uttag.

Letar man en plats, till en destination som BA inte flyger, eller visar sig omöjlig att hitta platser med Avios är den en helt annan femma. Då är transfer till IB en bra deal.

Fast till EZE finns inte First och det är dyrt även i CW 140.000 bara från London, mao 170.000 om du ska
åka CE till LHR.

Last edited:
Jo BA har fått höra, men saken är väl den att jag är ganska missnöjd med dom också.

Du kanske borde hålla dig borta från BA helt och hållet.
Låter som att SAS och deras Amex är det rätta för dig, du slipper du höga avgifter och
har få problem med att få poäng för inköp.
Skaffar du det blir säkert allting frid och fröjd.

Fast till EZE finns inte First och det är dyrt även i CW 140.000 bara från London, mao 170.000 om du ska
åka CE till LHR.

Det var ganska mycket Aviosar ja, håller med.. Min poäng var lite annorlunda; värde av 2-for-1 vs. slippa YQ på Iberia om man reser två personer i affärsklass eller Förstaklass. Jag gillar inte alls YQ på bonusresor, men värde är fortfarande ok.

Du är bra på IB vet jag, kostar det samma med IB till EZE från ARN i deras affärsklass om man använder IB Plus?

Det var ganska mycket Aviosar ja, håller med.. Min poäng var lite annorlunda; värde av 2-for-1 vs. slippa YQ på Iberia om man reser två personer i affärsklass eller Förstaklass. Jag gillar inte alls YQ på bonusresor, men värde är fortfarande ok.
Jo det håller jag med om, jag menade att det inte var någon ideal destination att använda vouchern på.
Sen har vi ju fallet när man bara behöver en enda biljett, SAS Amex vouchern är ju bättre på den punkten eftersom den ger 50% rabatt även då.

Du är bra på IB vet jag, kostar det samma med IB till EZE från ARN i deras affärsklass om man använder IB Plus?
Eftersom de lagt ner ARN-MAD är det en hypotetisk fråga, MAD-EZE kostar 120.000, 90.000 just nu.
ARN-MAD kostade 40k. Bränsletillägg sammanlagt runt tusenlappen.

Ska man använda Avios med Iberia är det Santiago de Chile som är kronjuvelen, alltid svindyrt med alla bolag.
Stalltips är att vänta med bokingar tills de rett ut alla interna konflikter och stoppat in de nya sätena i alla plan (det senare sker säkert före det första :))

Du kanske borde hålla dig borta från BA helt och hållet.
Låter som att SAS och deras Amex är det rätta för dig, du slipper du höga avgifter och
har få problem med att få poäng för inköp.
Skaffar du det blir säkert allting frid och fröjd.

Jo jag har gått i dom tankebanorna. Och ska nog göra slag i saken så fort min voucher kommit.

Såg att man kan betala till bankgiro via entercards web-plats.
Betyder detta att man kan betala sina räkningar där och få avios för dessa transaktioner?

Toppen