Senaste nytt

British Airways Visa

Jag fick bekräftat av Entercard skriftligen i Januari att jag ska få en voucher utställd men fortfarande inte fått någon. Har dock inte så bråttom att få den eftersom den gäller från det datum den ställs ut.
Men känns att det är dags att påminna dom om deras misstag åter igen snart.

Jag fick bekräftat av Entercard skriftligen i Januari att jag ska få en voucher utställd men fortfarande inte fått någon. Har dock inte så bråttom att få den eftersom den gäller från det datum den ställs ut.
Men känns att det är dags att påminna dom om deras misstag åter igen snart.

Kul om du får den utställd från januari trots att du inte fått någon ;)

Är i precis samma situation, nu (för två veckor sen) har poängen kommit in, dock har jag inte sett röken av den kompensationen de pratade om (2000 poäng + möjligtvis 3000 till eftersom det tagit ett halvår och jag varit prio ett sedan januari).

Efter mycket strul med ihopslagna konton så löste det sig till slut i vintras. Poängen kom in under några månader men nu har jag inte fått något sedan den 9e februari. Att det ska vara sånt krångel...

BA Visa är ett nedprioriterat projekt hos Swedbank/Entercard.
Man köpte en hel drös med kort i en portfölj från Barclays UK, varav BA visa kom på köpet. Entercard vill egentligen inte ha med BA Visa att göra, men det ingick i dealen från Barclays. Majoriteten av BA visa kunderna är helt fel målgrupp hos Entercard. Deras kort riktas mot folk som inte betalar sina krediter omgående (kolla korten som man erbjuder) för att tjäna pengar på räntor.
Med BA Visa fick dom ett kort som kräver mycket admin för lite intäkter, och en liten kundkrets. Vi är inte mer än att antal tusen i Sverige.

Mao, så länge Entercard har BA Visa kommer farsen fortsätta. Det är inte i deras intresse att driva tjänsten.
Har tryckt på till BA HQ i London flera gånger om att deras kort partner i Sverige är under all kritik och att det faktiskt skadar varumärket. Men med tanke på hur liten kundkrets som använder kortet och att effekten på BA bottom line är knappt en basis point så är det bara att acceptera skräpet...

Mao, så länge Entercard har BA Visa kommer farsen fortsätta. Det är inte i deras intresse att driva tjänsten.
Har tryckt på till BA HQ i London flera gånger om att deras kort partner i Sverige är under all kritik och att det faktiskt skadar varumärket. Men med tanke på hur liten kundkrets som använder kortet och att effekten på BA bottom line är knappt en basis point så är det bara att acceptera skräpet...
Tack Concorde! Detta förklarar en hel del.

Man köpte en hel drös med kort i en portfölj från Barclays UK, varav BA visa kom på köpet. Entercard vill egentligen inte ha med BA Visa att göra, men det ingick i dealen från Barclays. Majoriteten av BA visa kunderna är helt fel målgrupp hos Entercard. Deras kort riktas mot folk som inte betalar sina krediter omgående (kolla korten som man erbjuder) för att tjäna pengar på räntor.
Med BA Visa fick dom ett kort som kräver mycket admin för lite intäkter, och en liten kundkrets. Vi är inte mer än att antal tusen i Sverige.

Ja att BA inte gör något övergår mitt förstånd. Jag kommer som princip aldrig resa med detta bolag efter att jag säger upp mitt kort och använt bort mina poäng i ren protest.

Man köpte en hel drös med kort i en portfölj från Barclays UK, varav BA visa kom på köpet. Entercard vill egentligen inte ha med BA Visa att göra, men det ingick i dealen från Barclays.

Det finns ingen risk att de bara droppar detta kort då?
Personligen har jag också haft en del strul, men är villig att stå ut med det pga 241-vouchern. Skulle inte bli glad om de slutade med detta kort.

Ja att BA inte gör något övergår mitt förstånd. Jag kommer som princip aldrig resa med detta bolag efter att jag säger upp mitt kort och använt bort mina poäng i ren protest.

BA gör ingenting förrän tillräckligt många klagar direkt till dem,
bråka med Entercard eller upprepat gnällande i den här tråden gör ingen som helst nytta.

Har du själv skrivit till BAs kundtjänst?

Själv är jag bara rätt att BA:s lösning på strulet med entercard kommer att vara att sluta tillhandahålla ett kort för svenska kunder. Vi är ju inte så många, som Concorde påpekar. Just av den anledningen tar jag det rätt lugnt med kritiken. Efter att ha genomgått allt strul i början, så fungerar ju det mesta ändå.

Har nyligen fått årets första 2 för 1 voucher och då dök frågan upp om jag kan få fler i år allt eftersom jag spenderar 200 TSEK?

Toppen