Senaste nytt

Dubbla poäng med SAS EuroBonus Dines Club kort mellan 10-12 maj 2013

Varsågod, härr är mitt tips till dessa dagar för att få ordentligt med poäng alldeles gratis. (säg inget till någon bara).

Åk till någon affär där su har öppet köp o h handla för en grotesk mängd pengar. Betala med ditt Dinerskort. eftersom du nu har öppetköp på Diamantringen du betalat med ditt Diners lämnar du till aka den i samma skick men stoppar in ett annat kort i betalkortsmaskinen. Vips så har du ett nollsummespel i din plånbok men massor av nya poäng.

Happy shopping:)!

Fungerar ibland, men oftast kollar de att det är samma kort man betalt med som man vill ha tillbaka pengarana på.

Ubbe:s Clas Ohlson trick är ett annat tips ;)

Eller så kör man med en kumpan (sambo) som lämnar tillbaka den fina presenten, då du har fått den som present så kan du ju inte ha kortet eller?

Eller så kör man med en kumpan (sambo) som lämnar tillbaka den fina presenten, då du har fått den som present så kan du ju inte ha kortet eller?

Jag är all in på att "lura" kortbolagen (det är ju de som sätter spelreglerna).

Men att lura handlarna är för mig magstarkt. De förlorar ju nämligen några procent på din bytesaffär, vad har de gjort för att ni tycker de ska förtjäna den förlusten (och här är svaret varför handlarna vill att pengarna ska tillbaks till samma kort).

Att köpa presentkort på Coop har jag inget emot, de kommer man ju handla upp på just Coop. Men att de facto lura en guldsmed tycker jag illa om.

Last edited:
Men att lura handlarna är för mig magstarkt. De förlorar ju nämligen några procent på din bytesaffär, vad har de gjort för att ni tycker de ska förtjäna den förlusten (och här är svaret varför handlarna vill att pengarna ska tillbaks till samma kort).

Att köpa presentkort på Coop har jag inget emot, de kommer man ju handla upp på just Coop. Men att de facto lura en gildsmed tycker jag illa om.
:eek: Jag får faktiskt backa här, du har rätt, det blir ju dom som får smällen. Här får man hitta andra sätt för det blir ju ojuste om man inte hittar en handlare som man kan deala med (betala avgifterna).

Några undrar om det fungerar.. Klart det fungerar. Det enda Du behöver göra är att handla med ditt Diners eller Mastercard och lämna tillbaka med kredit på vilket annat kort som helst. Butiken bryr sig inte - Du vinner. Kom på det då jag handlade för något år sedan. Köpte mängder av kakel och byggmateriel. Men så var det visst någon som inte ville ha det där kaklet så det var bara att lämna tillbaka och åka till en annan butik. Då hade jag glömt mitt Diners hemma och förstod hur briljant det var med kredit på ett annat kort. Sedan dess har jag gjort det säkert 10-15 gånger.

Diners eller MasterCard förlorar ju inte heller på det hela så länge du inte krediterar på din bonuskort

Ja de blir en moralfråga. Men att man kan tjäna typ 16 000 extrapoäng känns ju värt, sen får man väl gå o köpa något i slutändan från butiken man handlade ifrån

Jag tycker också att det är tveksamt att låta en random handlare som erbjuder schyssta returvillkor pröjsa poängen. Det kan i alla fall inte jag rättfärdiga eftersom det går ut över tredje part som inte är med i "spelet".

Toppen