Senaste nytt

Bästa första klass upplevelsen till USA?

Gulfbolagen och Asienbolagen är ju trevliga, men gemene man vill troligen inte ta omvägen i östlig riktning för att komma till Nordamerika.

Jag skulle generellt avstå de Amerikanska bolagen. Inte för att det behöver vara en dålig upplevelse, men mitt generella intryck är att de Europeiska bolagen levererar mer.

Lufthansa levererar fin hårdvara, men jag är inte helt såld på deras "mjuka" produkt. Jag tror inte du blir missnöjd med vare sig AF/LX eller BA. Har tyvärr inte haft möjlighet att testa F-produkterna från AF & BA, men när man läser recensioner är kanske deras produkter allra mest lockande.

Fördelen med SWISS är att det generellt är lättare att köpa billiga miles inom Star Alliance... United Milage Plus eller Avianca Lifemiles som gäller om man ska komma undan billigast nu när US Airways byter allians.

SWISS brukar leverera en konstant bra produkt, så det blir mitt slutgiltiga tips.

Trevlig resa! :)

Fördelen med SWISS är att det generellt är lättare att köpa billiga miles inom Star Alliance... United Milage Plus eller Avianca Lifemiles som gäller om man ska komma undan billigast nu när US Airways byter allians.

SWISS brukar leverera en konstant bra produkt, så det blir mitt slutgiltiga tips.

Trevlig resa! :)

Detta tips håller jag inte med om då det är extremt svårt att hitta bonusplatser med Swiss, om de ens existerar längre för andra bolag än Miles&More egna medlemmar.

Utan hänsyn till tillgång skulle jag försöka pricka in B747 retrofitted. Säng+stol på upper deck. Närmare private jet känsla än så kommer du inte. Att toaletterna är små spelar ingen roll, det är ju inte där du spenderar tiden!

Dessutom, har du tur kan det nog hända att LH matcher en BA-rea i F från London igen. För någon månad sedan gick det att flyga LH F LHR-NYC för ca 25.000 SEK om jag inte minns fel.

Detta tips håller jag inte med om då det är extremt svårt att hitta bonusplatser med Swiss, om de ens existerar längre för andra bolag än Miles&More egna medlemmar.

Fungerar utmärkt för mig med Lifemiles.... Måste skriva startort som ZRH, då bolaget inte tillåter kombinerad bokningsklass. Inte jättelätt att hitta, men har hittar till USA och Dubai utan större problem.

Milage Plus är kanske omöjligt nuförtiden, jag är dåligt uppdaterad.

Fungerar utmärkt för mig med Lifemiles.... Måste skriva startort som ZRH, då bolaget inte tillåter kombinerad bokningsklass. Inte jättelätt att hitta, men har hittar till USA och Dubai utan större problem.

Milage Plus är kanske omöjligt nuförtiden, jag är dåligt uppdaterad.

Grymt. Aha jag har letat ganska mycket till Asien utan att hitta ett enda flyg.

Jag har flugit 2 ggr i F till USA, med både LH och LX. Personligen tycker jag att LH var bättre. Främst pga av markservice i FRA och MUC. Här ligger Zürich långt efter…
Själva flygresan var kanon med båda, men snäppet bättre på 747 med såväl stol som säng.

Har en bokad bonusresa (EB) med UA i F till Los Angeles inom ett par veckor och kommer under slutet av den här veckan om möjligt boka om till LH. När det gäller LX så har jag förstått att de inte släpper bonusbiljetter i första klass till SAS. Eller har ngn lyckats med att få platser med LX när det bara är ett par dagar till resan den senaste tiden?

Grymt. Aha jag har letat ganska mycket till Asien utan att hitta ett enda flyg.

Ja, Asien verkar vara dödsdömt... Fått för mig att Lifemiles prioriterar direktflyg vid sina sökningar, så om det finns ett annat bolag som också flyger direkt mellan orterna, då är det ganska kört (SWISS verkar vara sista prio). Brukar avgränsa sökningen till bara SWISS, och sedan utgå från ZRH.

Bara att prova sig fram :)

Sökte SIN-FRA i F med Lifemiles och fick upp SIN-DEL med SQ B777-300 samt DEL-FRA med LH B748. Bra kombo med Private room samt nyaste F kabinen med LH. Flyg därefter vidare med B747 retrofitted till SFO. Fin resa till USA I F! :)

Hej,
Flög F för första gången förra sommaren med BA. (CPH-LHR-LAS) Concorde Room på LHR var en makalös upplevelse!
Hade kanske en väldig tur med besättningen för Kaptenen kom ner o pratade ett antal minuter individuellt med förstaklasspassagerarna!
Servicen var grym med bland annat Perrier Jouet Belle Epoque samt Johnny Walker Blue Label. För mig var detta en höjdare!
Åkte Lufthansa Businessclass till LAX (747-8) vid nyår och det var en höjdare. Hemresa från SFO-LHR 747-400 var en grym besvikelse med sura o trötta stewards och icke fungerande stol och underhållning.
Lycka till! (Härligt bekymmer du har....)

Toppen