Senaste nytt

British Airways Visa

Jag håller med doc, det finns egentligen bara en anledning att ha detta kort och det är 2-4-1 vouchern. Allt annat runt omkring är rätt värdelöst. Samtidigt så har jag totalt sett fått de Avios jag ska ha under åren (även om det är omöjligt att veta om man fått rätt antal en viss månad, för nästa månad är några borta igen). Det första året lade jag upp alla transaktioner i Excel-ark och kollade så att det stämde och det gjorde det. För blodtryckets skull är det nog bäst att "don't worry, be happy" :D och bara ta 2-4-1 vouchern.

Om du har hushållskonto och någon annan i hushållet har kortet kan ni få ut flera vouchers,
den personen kan även ta ut ett extra kort i ditt namn (hon/han får dock räkningarna på det du handlar).

Har nyligen fått årets första 2 för 1 voucher och då dök frågan upp om jag kan få fler i år allt eftersom jag spenderar 200 TSEK?

Nej, det är en voucher per år och kort som gäller.

Tack för svaren.

Har ett extra kort på min fru idag, men det blir att avsluta allt och så får hon ansöka om ett eget huvudkort med mig som extra kort.

Instämmer med alla, 2-4-1 är suverän och värt strulet.
8.000 SEK för att flyga 2 personer i internationell första klass är alltid en bra affär :)

Är villkoret för BA Visa 2-4-1 att det måste vara BA destinationer med BA-metall (som Amex Eurobonus 2-4-1)? Jag är nämligen intresserad av Iberia till Buenos Aires för att komma undan BA:s höga skatter.

Är villkoret för BA Visa 2-4-1 att det måste vara BA destinationer med BA-metall (som Amex Eurobonus 2-4-1)? Jag är nämligen intresserad av Iberia till Buenos Aires för att komma undan BA:s höga skatter.

Ja, det måste vara BA-metall för att använda vouchern. Resan måste dessutom påbörjas och avslutas i Sverige eller Danmark.

helt ärligt; det kostade mig 7 000kr + 135 000 Avios att flyga ARN-LHR-IAD in First och JFK-LHR-ARN med denna voucher, 2 personer i högsäsong i augusti 2012 . I min värld är det bättre deal alla dagar i veckan och två gånger på helgen än att betala full pris i Avios x 2 och spara 2 700kr i YQ x 2 till EZE. Sen beror det självklart på destination och att hitta plats. Men det du säger är att (i mitt fall) så är 135 000 Avios inte värd mer än 2 484kr x 2 som är nuvarande YQ på BA mellan STO-LON. Trots YQ, är 2-for-1 om den används till CW eller F en mycket bra deal, och IMHO en mycket bättre affär än att spara 4 000 - 6 000kr i YQ för två biljetter med IB med dubbla Avios uttag.

Letar man en plats, till en destination som BA inte flyger, eller visar sig omöjlig att hitta platser med Avios är den en helt annan femma. Då är transfer till IB en bra deal.

Toppen