Senaste nytt

Bra säte i Business class på Swiss Airbus A330...?

Tack för er hjälp, gick tyvärr inte att få preferred seats med EBG, måste vara Lufthansa .../Per

AgentRoulett? Jag ringde på kvällen.
Då kunde man göra detta... men det var innan man införde seatselector på hemsidan så de kanske har nya rutiner

Säg inte EuroBonus Gold säg Star Alliance Gold
och se till att du har EBG i nummret på biljetten så att de kan se din status (se min länkade post ovan)

Som sagt, prova igen!! Jag är också EBG och hade inga problem att välja "preferred seat" när jag ringde. Agenten föreslog det faktiskt själv!

Angående bra C-säten i Swiss A333 för två personer. 5A & 5B röstar jag för, men min fru är orolig att det är för nära till toaletterna bakom, med allt negativt det skulle kunna innebära. Kan någon bistå med lugnande besked som jag kan vidarebefordra?

Jag antar att det är en vägg fram till F-klass. Kan någon bekräfta?

Last edited:
Jag antar att det är en vägg fram till F-klass. Kan någon bekräfta?

Det är en vägg till F, dock såg jag den som en fördel snarare än nackdel då den bidrog till ökad avskildhet. Toaletterna/galley bakom rad 5 störde inte i någon större utsträckning.

Last edited:
I 340:n är det en vägg och ett skynke och större delen av köket/pentryt, så toaletten ligger i den bakre delen av utrymmet. Tom bakom kabindörren. Det är nog samma i 330:n./Per

Sorry att jag kliver in lite off topic här. Samma bolag och flygplanstyp dock.

Ska ner till Tel Aviv och har funderat på att testa uppgradera med poäng till business (ser ut att gå via sas hemsida). Är det värt att slänga bort 30k EB poäng på uppgradering på en ca 4 timmars flygning? Ska väl tilläggas att jag inte har åkt business nån gång i en 330 förut. Bara småplan med blockat säte...

Toppen