Om jag förstår er rätt måste man inte ens åka på biljetten för att få poängen registrerade, rätt eller fel??
Ja, men det är ingen bra deal. Bättre att dra in poäng till EB via AmEx.
Det beror väl på om man mestadels flyger eller åker tåg...
Om jag förstår er rätt måste man inte ens åka på biljetten för att få poängen registrerade, rätt eller fel??
84000 kr kan ge 16800 EB-poäng mot en årsavgift på 1000 kr. Eller 25200 SJ Prio-poäng plus SJ Prio svart-status utan årsavgift. För mig är valet lätt ...
Men gör de 84000 kr så att man inte kommer upp i 150k på sitt AMEX så är det givetvis inte optimalt. Å andra sidan är kanske inte EB-poäng värda någonting nästa år och vem vet vad en SJ-poäng är värd. Vill man minimera risken är 1% återbetalning med OKQ8 eller Statoil det säkraste valet.
Fast du får ju tänka på vart du kan komma. Med EB-poäng kan du ju komma rätt långt. SJ-poäng tar dig inte utanför landets gränser. Dessutom skulle jag aldrig betala 84kkr för 25k SJ-poäng när man kan få samma summa poäng för 1200kr...
Redaktör @Erik Gustafsson och undertecknad åkte förbi Säter idag och vill passa på att bjuda på en bild av den mysiga stationsbyggnaden för alla er som bokat biljetter men inte får uppleva den i verkligheten.![]()
Dina poäng och medlemsuppgifter är inte tillgängliga för tillfället. Vänligen försök igen lite senare.