Senaste nytt

Norwegian öppnar Stockholm-Fort Lauderdale nonstop

Kommer säkert fungera, och priserna är bra. Jag personligen tycker att vinsten i kronor är alldeles för liten , så inget som lockar... Blir ju bara 1.500kr skillnad T/R mot BA, Virgin mfl. Direktflyg och -1.500kr T/R är givetvis bra för barnfamiljen mfl :). De öppnar ju helt upp en ny marknad när Miami kostar som Dubai för boendet i Florida är ganska prisvärt - Prisskillnaden på fyra personer täcker ju troligen upp boende för en hel vecka.

FLL är för övrigt en liten tråkig flygplats, enda positiva är att dem faktiskt har gratis WiFi för alla vilket ju inte direkt brukar va vanligt i USA:)

Kommer säkert fungera, och priserna är bra. Jag personligen tycker att vinsten i kronor är alldeles för liten , så inget som lockar... Blir ju bara 1.500kr skillnad T/R mot BA, Virgin mfl. Direktflyg och -1.500kr T/R är givetvis bra för barnfamiljen mfl :). De öppnar ju helt upp en ny marknad när Miami kostar som Dubai för boendet i Florida är ganska prisvärt - Prisskillnaden på fyra personer täcker ju troligen upp boende för en hel vecka.

Om man prompt är tvungen och åka till just FLL istället för MIA från Skandinavien så är tidsvinsten och prisskillnaden lite större, fast e ju så nära mellan flygplatserna egentligen ändå och sen är MIA 1000ggr bättre om man ska vidare...vilket brukar va fallet för mig iaf:)

Jag tycker FLL är betydligt bättre än MIA om man inte skall vidare. Jag tycker boendet ät bättre runt FLL för jag tror de flesta som åker med denna flygning skall stanna i Florida. Helt klart mycket bra med ett nonstop flyg från ARN till Florida även om jag själv inte gillar lågprisflygen. Funderar på deras Premium, men det verkar inte ingå några trevliga drycker i deras koncept vilket behövs på en sådan lång resa.

Jag tycker FLL är betydligt bättre än MIA om man inte skall vidare. Jag tycker boendet ät bättre runt FLL för jag tror de flesta som åker med denna flygning skall stanna i Florida. Helt klart mycket bra med ett nonstop flyg från ARN till Florida även om jag själv inte gillar lågprisflygen.

Frågan är ju också vad man är ute efter självklart:)
Det är ungefär halva priset i FLL på bra boende jämfört med MIA. Sen så kan man ju givetvis sk stanna i Florida med och bo i MIA även om man landar i FLL, tar ju bara en halv timme med taxi i mellan så. Är även jag väldigt positiv till direkt flighter från Skandinavien till Florida även om jag egoistiskt hade föredragit MIA:) får hoppas att SAS genomför detta som vi spekulerade/diskuterade i en annan tråd:)

FLL ligger även extremt nära Port Everglades som är världens största kryssningsterminal. Och kryssningar har ju varit en av de snabbast växande resformerna om man ser några år tillbaka.

FLL ligger även extremt nära Port Everglades som är världens största kryssningsterminal. Och kryssningar har ju varit en av de snabbast växande resformerna om man ser några år tillbaka.

Ja den är gigantisk, man måste t.o.m visa pass för och komma in i det väldigt stora terminal området med:D Tar inte många min från FLL dit:)

Ja den är gigantisk, man måste t.o.m visa pass för och komma in i det väldigt stora terminal området med:D Tar inte många min från FLL dit:)

Den är hemmahamn för världens två största kryssningsfartyg, Oasis of the Seas och Allure of the Seas. Fartygen är p.g.a. storleken (360 m) begränsade till ett fåtal hamnar. De alternerar två rutter med vardera 3 hamnar året runt.

Det kommer nog passa många speciellt mha kryssningar, men med normala priser, det kommer ju vara väldigt få platser till det lägsta priset, så kommer det inte skilja mycket till de traditionella bolagen typ BA och då får du mycket mer för pengarna

Saken är ju den att det inte spelar någon roll vad DY tar för pris - "alla" vet ju att de är ett lågprisbolag och därmed måste ju deras biljetter vara billiga!

Att vi troligen inte blir de mest frekventa resenärerna hos DY är en helt annan femma.

Toppen