Senaste nytt

Heathrow, förstaklass loungeval?

Vad skulle experterna här inne säga är "vettig" tid för att kunna uppleva Concorde Room ordentligt innan Vidare resa i F? 2-3timmar?

Personligen räcker det med 2-3 timmar för min del.
Oftast tar jag något att äta och har en liten vinprovning av de viner som är nya för mig innan det börjar det bli dags för boarding.
Cabana och Elemis hoppar jag numera.

Finns några fler val i CCR än i Galleries First som Egg Benedict.
Synd att du åker en dag "för sent" Storsteffe. Jag är där nästa Fredag vid 8:00 :)

Finns några fler val i CCR än i Galleries First som Egg Benedict.
Synd att du åker en dag "för sent" Storsteffe. Jag är där nästa Fredag vid 8:00 :)

Synd som fn, Om någon här på BC är intresserad så är jag(+sambo) där den 30:e fram till ca 10.

Last edited:
Concorde Room ser ju fint ut men servicen är usel, de glömmer tom ofta bort beställningar,
på 1,5 timme kanske du inte hinner få mer än förrätt.
Mat och dryck är till 95% identisk i Galleries First, men där kan du servera dig själv efter behag.

Antingen har vi varit på ett annat CCR eller så har det skett en otrolig förbättring på senare tid. Trevligt bemötande och snabb servering vid bord, han sedan inte sitta ner på terrassen innan förstärkt frukost i form av lite bubbel kunde beställas :rolleyes: Tiden det tog mig att gå till monitorn för att kolla avgången räckte sedan för att glaset skulle stå och vänta.

Jag hade också en bra upplevelse också i CCR den första timman. Sedan blev det alldeles för mycket folk vid 9-tiden.
Att sen få gate A10 (buss gate) var långt ifrån en första klass upplevelse. Och sedan bemötas av gamla första klass kabinen var ingen höjdare.
Dock så var det för en gångs skull ett rent plan. Services var ganska svajig med en del grova missar, men som helhet en ganska ok flygning.
Var bättre utsikt från gamla F i 1K än den nya kabinen, och tycker nog att stolen är bekvämare.

Toppen