Senaste nytt

SAS.se världens sämsta flygbolagssida?

Farebasis

Medlem
Det är synd att SAS avvecklade SAS Australia:s webbsida. De hade amadeus bokningssystem och det fungerade felfritt.
De kör samma trasiga systemet hela världen numera...

Om jag inte minns fel så gick SAS över till Amadeus (Altea)för något år sedan och att det gamla Resaid är nu borta.
 

Rotorman

Medlem
Kan nån som är på ARN, CPH eller OSL titta ut genom ett fönster och bekräfta att det faktiskt finns holkar med SAS logga på? ;)
 

agehall

Medlem
Jag undrar vad det är som faktiskt är fel. Jag vet att många har dessa problem, men själv har jag inte sett till dem på bra länge nu.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har varit trogen SAS kund i många år. Jag har Eurobonus silverkort och gör minst 20-40 resor med SAS varje år. Jag var en av dom som uppdaterade aftonbladet.se varje minut under fackförhandlingarna i november och höll tummarna för en räddning. Jag bokade 10 resor dagen efter för att stödja SAS. Men SAS hemsida håller på att göra mig fullständigt tokig. Alla sajter har sina driftstörningar, men SAS.se problem saknar global motsvarighet. Vi är inne på minst 3 året med samma problem.

HUR F*N VILL SAS ÖVERLEVA SOM FLYGBOLAG OM DET INTE GÅR BOKA BILJETTER PÅ DERAS HEMSIDA?

Jag håller på att få pskybryt p.g.a. denna idiotiska skitsida.
Det går inte logga in, för man är inloggad. Ladda om sidan. Man kan inte logga ut för man är utloggad. Ladda om sidan. Det går inte söka för man är inte inloggad, det går inte logga in för man är inloggad. Logga ut via ihop klistrad länk, ej utloggad. Försök logga in, redan inloggad. Ladda om, utloggad, går ej söka för du är ej inloggad, logga in, redan inloggad. Radera cookies, ladda om, utloggad, försöker logga in, fel, redan inloggad, söker, "sidan finns inte".

Byter browser, lyckas logga in, söker, väljer datum, väljer flight, vänta, vänta, vänta, utloggad, ladda om, ingen sida laddar, ladda om, ingen sida laddar, laddar om, utloggad, laddar om, inloggad, söker, ej inloggad. Logga in, utloggad.

FÖR H*LVETTE SAS, GÖR OM OCH GÖR RÄTT!!!

Det har tyvärr inte hänt speciellt mycket på SAS webbsida från ditt inlägg förra året. :(

http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/3400-sas-hemsidan.html

SAS hemsida måste vara en av de sämsta flygbolags sidorna i Europa. Det är ett mysterium för mig att ett flygbolag som omsätter 10-tals miljarder på att sälja flygbiljetter år 2012 inte fattat att dom måste ha en bra, tydlig, enkel och fungerande hemsida.

Jag hävdar att SAS hemsida är till 100% avgörande om bolaget överlever 2012. Frågan är om/när SAS fattar det.

Kan tillägga att jag personligen tycker att trots att Norwegians hemsida är ful, så är den väldigt funktionell för att söka, boka flygbiljetter, hantera bokningar och få information.
 

Toby

Medlem
Jag kommer inte ens in på sidan...

Det är bara svenska sidan som är nere. dk, no, fi funkar.
 
Last edited:

fly4fun

Medlem

Roger J

Medlem
.se är ku väldigt nere. Men även de andra ländernas sidor fungerar sådär just nu. Om man försöker ändra en bokning får man "system unavailable" oavsett språk. Kan inte heller ändra avgång i online check in (ARN).
 
Toppen