Senaste nytt

Tjäna upp till 52.100 Flying Blue miles med AVIS

I finstilta i mitt tidigare inlägg står det så här.

Det där står i alla sådana här erbjudanden, även Hertz:s

Avis HQ har svarat såhär tidigare

This is a standard clause that is used in all promotions to cover small licensee stations that refuse to participate in any type of promotions.

Utgå från att kundtjänst har nollkoll om du ringer och frågar, i alla fall om stationer utanför Sverige.

Du har även denna paragraf, ska den tolkas som att man måste boka efter 1/4

1. Qualifying rentals must be booked and taken between 1st April and 31st December 2013.

Finns det något krav på att bilarna skall hyras på flygplatsanläggningar?n.

Nej

I USA är det så att man får inga FFP miles om inte man hämtar bilen på flygplatsen.

Det gäller bara för Amerikanska FFPs, inte om du hyr i USA och krediterar hyran till FB, Eurobonus, BAEC etc.

see t.ex
Is it true only Airport locations qualify for earning FF miles? - FlyerTalk Forums
No Frequent Flyer Miles at non-airport locations - FlyerTalk Forums

(Det står ingenting i reglerna för Flying Blue:s promo om airport location)

Last edited:
"3. To qualify, rentals must include the Flying Blue membership number of the first named driver (the "renter"). This Flying Blue card number must be given at time of reservation and the card shown at time of rental."

Med andra ord... jag som inte har körkort kan inte hyra bilen och låta någon annan köra? Eller hyra bilen åt någon annan.

Last edited:
Kanske är fel tråd egentligen, men hur ser det ut om man skulle ackumulera poängen hos en bekant, kan denne sedan köpa bonusresan i mitt namn?

Toppen