Senaste nytt

Egenheter när ni flyger

Små flaskor med shampoo och tvål är praktiskt att ha med sig till gymmet.

Jag brukar tvångsmässigt köpa Läkerol Salvi i ARN taxfreeshop oavsett om jag behöver det eller inte.
Varje gång jag är på CPH köper jag Sv.Michelsen flødeboller (gräddbullar) som oftast spricker pga det låga kabintrycket. Det gör inget för de är lika goda ändå och de äts upp snarast efter hemkomst.

Nu plockade jag precis på mig ett amenity kit och noice cancelling headphonesen från TG F - så jag har om TG C inte levererar sista sträckan ;)

O just det, även pyajamsen åkte med, den var riktigt skön faktiskt - första gången jag använt en flygpyjamas, rekommenderas. Förklarar möjligen varför man sovit så dåligt tidigare i F.

I ett tidigare flygliv tog jag alltid med mig en kaffesked från varje flygbolag - man undrar
så här i efterhand: Varför ? En liten raritet är skeden från British Caledonian på deras
flight London (Gatwick?) - Kano - Gaborone. Dessutom med ett unscheduled stop i Maun
(Botswana) på nerresan.
Har sett på andra forum att det finns folk som samlar på allt inkl. flygbolagsskedar..

När jag flög en hel del med SAS i C så blev det en och annan te/kaffesekd som åkte med hem. Har nu ett gäng i besticklådan, de är mycket bättre och snyggare än IKEAs. ... ja, har en sked från Thai också.... inte lika kul, men den bor där tillsammans med skedarna från SAS.

Amneties från W när jag bott på något av deras hotell ... krämer, tvålar, schampoo, våtservetter från gymet, etc. Ja, ja, jag ska köpa dessa från deras online-shop istället..!. :)

Härlig tråd, har även jag samlat på just kaffeskedar. Passar utmärkt till glassen. Lika snygga och fräscha efter 20 år. Sas, Lufthansa och BA, samt nån udda från Singapore.
SAS våtservetter är också en given hit.
Då jag inte flyger lika mycket längre har jag fört över egenskaperna till den lokala parfymaffären som generöst fyller upp en kasse med förnödenheter i minisize när jag skall iväg. Numera fyllt upp lådor hemma med doft och krämer av alla dess slag.

Nu plockade jag precis på mig ett amenity kit och noice cancelling headphonesen från TG F - så jag har om TG C inte levererar sista sträckan ;)

O just det, även pyajamsen åkte med, den var riktigt skön faktiskt - första gången jag använt en flygpyjamas, rekommenderas. Förklarar möjligen varför man sovit så dåligt tidigare i F.

Det enda här som inte är OK är ju headphones, resten får du ju ta med dig efter flygningen.... :)

Toppen