Senaste nytt

SAS kan ta bort business class inom Europa

Roger J

Medlem
Personligen skulle vägvalet att ta bort C istället för att vässa konceptet antagligen göra att jag byter till LH Miles & More. Men med det inte sagt att det är fel strategi för SAS.
 

Zwizz

Medlem
Jag åker aldrig business på Europa så jag kommer inte att sakna det.Egen företag så jag håller i börsen själv.Hur mkt ska man få på en ca1,5tim flygning ?.Att flyget går på tid tycker jag är viktigare på Europa /inrikes flygningar och det har SAS gjort senaste åren.Servicen på marken nog så viktig för mig som frekvent resenär.
 

Bryant

Medlem
Jag undrar om någon kommer att sakna det egentligen? Skillnaden verkar inte vara stor mellan C och eco extra (har inte rest mycket i C). Den största vinsten är väl blockad säte?
 
Jag undrar om någon kommer att sakna det egentligen? Skillnaden verkar inte vara stor mellan C och eco extra (har inte rest mycket i C). Den största vinsten är väl blockad säte?

När jag reste OSL-LHR-OSL förra veckan så var det kall mat i eco extra och varm mat i business.

För min del är två klasser i Europa helt OK. Dock bör den dyrare klassen ha betydligt bättre service än vanlig eco, exempelvis kall mat på kort och varm mat om längre än 2 timmar. Om den dyrare klassen heter business eller eco extra spelar igen roll för mig, men kanske eco extra passar bättre i många resepolicys?
 

Hall

Medlem
SAS business inom Europa är redan ohyggligt dyr jämfört med många konkurrenter.
Förstår inte varför SAS inte gör en BA och säljer R/I klass Club/business biljetter. 30 dagar förköp, ingen återbetalning. 2600 T/R till London. Bargain. Redan när en person köper en sådan istället för en 1500 T/R economy biljett har BA tjänat på det.

No brainer. Säljer dom för många flex-business närmare avgång flyttar man bara skynket och bumpar de med billigast economy plåtar till nästa flight.

Revman 101.

30 dagar förköp och ingen återbetalning är dåliga villkor och kan inte jämföras med flexibiliteten i SAS business eller economy extra för den delen. Senast jag åkte Club på BA (och den biljetten låg på nära 10 papp) så fick jag någon slags "afternoon tea" som var i princip triangelmacka. Priset 2600 SEK är givetvis bra men det gäller att jämföra päron med päron.
 
Toppen