Senaste nytt

Norwegian Dreamliner försenad...

Jag ringde till Norwegians kundtjänst idag och berättade att jag ville avboka pga förseningen på Boeing 787. Kundtjänst sa då "vi kommer hyra in andra plan" men jag svarade att det inte var intressant. Hon avbokade då min icke-avbokningsbara biljett utan minsta frågetecken, återbetalningen tar dock upp till tre veckor.

Inget snack om avbokningsavgifter eller annat.

Återkommer när pengarna är tillbaka :)

Jag ringde till Norwegians kundtjänst idag och berättade att jag ville avboka pga förseningen på Boeing 787. Kundtjänst sa då "vi kommer hyra in andra plan" men jag svarade att det inte var intressant. Hon avbokade då min icke-avbokningsbara biljett utan minsta frågetecken, återbetalningen tar dock upp till tre veckor.

Inget snack om avbokningsavgifter eller annat.

Återkommer när pengarna är tillbaka :)

Man får tycka vad man vill i övrigt om Norwegian, men det där tycker jag är exemplariskt skött av dom.
Man skulle i och för sig kunna önska att pengarna kom tillbaka snabbare.

Man får tycka vad man vill i övrigt om Norwegian, men det där tycker jag är exemplariskt skött av dom.

Smart gjort av dom. De "troligen få" som bokat bara för att flyga 787 har troligen varit snabba och betalat ganska lite. Innebär då att dom kan sälja dessa platser för ett högre pris till en medvetslös Svensson.

Mvh
/NotRyan

Jo, det är riktigt schysst gjort och överträffar i alla fall vad jag förväntar mig av ett lågprisbolag.

Ja, de ska absolut ha cred för att de fixar detta på ett mycket bra sätt. *tumme upp*

Kanske är det så att de är glada för att passagerare som har bokat jättebilliga introbiljetter avbokar? Det minskar ju totalt sett behovet av att hyra in kärror om 787 ej levereras, det ger goodwill och de kan ev. om de har platser kvar sälja samma plats mycket dyrare när det närmar sig. SAS verkar vara rätt fullbokat några månader i förväg på NYC./Per

Jo, det var precis som jag misstänkte. Om man får biljetterna för det pris som man nu fått nöjer sig de flesta med vilken hårdvara som helst. Jag hade nog inte heller avbokat.
Nu var ju bjornstroms syfte just att prova Norwegian B787 för ett reportage... (så då är ju avbokningen gansa förståelig :)).

Norwegian är nog väldigt tacksamma att de flesta inte är "flygplansnördar"... Hade blivit svettigt med alla återbetalningar om de finansierat satsningen med de pengar som kommit in.

Toppen