Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
ARN-CDG-CPH-ARN

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SK
Resenärer: 2 vuxna
Kabinklass: C
Antal poäng: 35000
Skatter&avgifter: 1244
När: April 2013
Bokad: Februari 2013

Bokade en liten tripp åt mina föräldrar

Bonusprogram: USDM
Flygbolag: LH, TG, NH
Kabinklass: C och F
Antal poäng: 100,000 1 person, T/R
Skatter&avgifter: 775 SEK i skatter + 75$ i quick ticketing fee
När: 19/2 2013
Bokad: 5/2 2013
Rutt:
GOT-FRA, LH C
FRA-BKK, TG F A380
BKK-HKG, TG F A380
HKG-TPE, TG C
** open jaw **
PVG-NRT, NH C
NRT-LHR, NH F
LHR-GOT, SK C

Ser fram emot att testa TG F på A380 och att återuppleva fantastiska ANA F i First Square. Denna gång flyger jag ensam så de instängda kuberna blir alldeles utmärkt.

Yekermo,
Grattis till en superbra bokning till ett otroligt bra pris. Det var inte illa att få in alla dessa first class produkter på en bokning. Det går väl nästan bara när man flyger ensam. Vore intressant om du kunde ge feedback i ett resereportage efter avslutad resa hur TGs F i A380 står sig mot ANAs F i First Square.

Tack Swiss! Dock upplevde jag det inte som speciellt svårt att genomföra denna bokning. Visst, man får vara relativt flexibel med datumen, men jag hade ändå ett par specifika dagar som jag var tvungen att anpassa mig till. Det lönar sig också att boka ganska tätt inpå. Just till Asien upplever jag att USDM fortfarande är riktigt bra, trots att LH och LX F är borttagna. Både TG och NH går att få tag på, och TG är det dessutom utomordentligt god tillgång på, i mitt tycke. Just nu går det lätt att hitta NH F på NRT-LHR-rutten.

Vad gäller en person jämfört med flera, så bokade jag en liknande bokning i december för två personer, så visst går det att flyga mer än en med liknande rutter (se post http://www.businessclass.se/ovriga-...kad-bokning-bonusresor-haer-39.html#post99069)

Reserapport - ska försöka göra detta! Har haft ambitionen flera gånger tidigare att göra det, men har inte blivit av, latheten har slagit till :-/

Bonusprogram: USDM
Flygbolag: LH, TG, NH
Kabinklass: C och F
Antal poäng: 100,000 1 person, T/R
Skatter&avgifter: 775 SEK i skatter + 75$ i quick ticketing fee
När: 19/2 2013
Bokad: 5/2 2013
Rutt:
GOT-FRA, LH C
FRA-BKK, TG F A380
BKK-HKG, TG F A380
HKG-TPE, TG C
** open jaw **
PVG-NRT, NH C
NRT-LHR, NH F
LHR-GOT, SK C

Ser fram emot att testa TG F på A380 och att återuppleva fantastiska ANA F i First Square. Denna gång flyger jag ensam så de instängda kuberna blir alldeles utmärkt.

Betyder det att denna resa kostar Dig totalt ca 11000 SEK?

TRD-OSL-LYR-OSL-TRD

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SK
Resenärer: 2 vuxna
Kabinklass: M
Antal poäng: 20000
Skatter&avgifter: 1045
När: Augusti 2013
Bokad: Januari 2013

Besök 2 i Longyerbyen , denna gång sommarvarianten...härligt ställe. TRD-LYR räknas ju som inrikes så endast 10000 per person

Stefan: Varför samma frågan vid var enda USDM bokning?

Haha...kul kommentar - men frågan kommer sig av att jag blir lika förvånad/imponerad varje gång någon lyckats göra en bokning till en 1/10-del av ett "ordinarie" biljett-pris...

Jag slutar med frågan, men kommer att förvånas/imponeras även i fortsättningen!

Vi kan nog mer eller mindre utgå ifrån att 95-99% av alla bokningar med USDM (som postas här) är genomförda med köpta poäng på 100% kampanjen, dvs 100k miles har kostat ca 12000 kronor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen