Hade en bokning med SAS i business Umeå-Arlanda-Köpenhamn-Sarajevo i början av oktober. För ett par veckor sedan, just innan jag skulle slå ut på första tee, plingade den i telefonen, och när jag därmed blev påmind att stängde av telefonen, såg jag som hastigast att SAS tyckte jag skulle kolla in en tidtabellsförändring. Efter rundan gjorde jag det, och förändringen var att bokningen var borta. Ringde supporten och flighterna var inställda och inget annat hittades de dagarna. Fick tipset att avvakta några dagar, då det kunde hända att jag skulle få förslag på alternativ resa. Något sådant kom förstås aldrig och jag blev intresserad av hur detta meddelande egentligen hade kommit till mig. Inget mail fanns. Inget SMS. Inget fanns kvar bland de där blandade meddelandena som på något sätt sparas i telefonen. Inget i SAS-appen antydde att jag någonsin hade haft denna bokning. Är detta verkligen ett rimligt sätt att säga upp ett avtal om en resa??? Jag hade precis lika gärna ha kunnat missa detta pling-meddelande och sedan plötsligt bara upptäckt att resan var borta!
När det gått en vecka kollade jag om pengarna hade återbetalats - självklart icke! Ringde supporten igen, och då fick jag prata med en mycket trevlig och serviceminded dam som genom att flytta resan några dagar (vilket för mig som pensionär fungerade utmärkt) fick åka Umeå-Arlanda-Warszawa-Sarajevo med LOT i stället. Således räddades det hela, men det är ju svårt att tycka att det initiala handläggandet var särskilt bra. Således får jag prova LOT i business, men det hade varit kul att se hur SAS är i business nu för tiden, men det kommer väl.
Går det att få poäng enligt den ursprungliga resan när jag blivit ombokad så här långt i förväg, tro?
När det gått en vecka kollade jag om pengarna hade återbetalats - självklart icke! Ringde supporten igen, och då fick jag prata med en mycket trevlig och serviceminded dam som genom att flytta resan några dagar (vilket för mig som pensionär fungerade utmärkt) fick åka Umeå-Arlanda-Warszawa-Sarajevo med LOT i stället. Således räddades det hela, men det är ju svårt att tycka att det initiala handläggandet var särskilt bra. Således får jag prova LOT i business, men det hade varit kul att se hur SAS är i business nu för tiden, men det kommer väl.
Går det att få poäng enligt den ursprungliga resan när jag blivit ombokad så här långt i förväg, tro?