Har inte riktigt förstått hur samarbetet SAS och Singapore airlines fungerar. Om jag åker Da Nang - Singapore med Singapore airlines, Singapore - Köpenhamn med Singapore Airlines, Köpenhamn - Arlanda med SAS har jag då tillgång till lounge i Da Nang och Singapore? Alla resorna bokade på Singapore Airlines web och är i sekvens, premium economy biljetter, är EBG.
Har funkat bra när jag flugit med dem, känns som det är tydligt i deras system. Behövt efterregistrera poängen en gång dock.Någon som har koll på om det finns beskrivet någonstans på Singapore airlines hemsida att SAS fortsatt har förmåner? Tänker om det skulle bli problem vid incheckning i Singapore.
Min sambo flög för ca en månad sedan på två separata biljetter:Någon som har erfarenhet av att få bagaget incheckat hela vägen om man har sista legget på separat biljett med Singapore Airlines?
Ska flyga ARN-CDG-SIN med AF i Plus och vill boka SIN-PEN på separat biljett med SQ. SIN-PEN flyget går 2h efter, så vore otroligt skönt om bagaget kunde åka hela vägen till PEN från ARN.
Vet att vi fick till det med Thai där ARN-CPH-BKK var med SK och BKK-HKT med TK.