Senaste nytt

Singapore airlines och SAS efter 1/9-24

Har inte riktigt förstått hur samarbetet SAS och Singapore airlines fungerar. Om jag åker Da Nang - Singapore med Singapore airlines, Singapore - Köpenhamn med Singapore Airlines, Köpenhamn - Arlanda med SAS har jag då tillgång till lounge i Da Nang och Singapore? Alla resorna bokade på Singapore Airlines web och är i sekvens, premium economy biljetter, är EBG.

Har inte riktigt förstått hur samarbetet SAS och Singapore airlines fungerar. Om jag åker Da Nang - Singapore med Singapore airlines, Singapore - Köpenhamn med Singapore Airlines, Köpenhamn - Arlanda med SAS har jag då tillgång till lounge i Da Nang och Singapore? Alla resorna bokade på Singapore Airlines web och är i sekvens, premium economy biljetter, är EBG.
1760797495934.png

Någon som har erfarenhet av att få bagaget incheckat hela vägen om man har sista legget på separat biljett med Singapore Airlines?

Ska flyga ARN-CDG-SIN med AF i Plus och vill boka SIN-PEN på separat biljett med SQ. SIN-PEN flyget går 2h efter, så vore otroligt skönt om bagaget kunde åka hela vägen till PEN från ARN.

Vet att vi fick till det med Thai där ARN-CPH-BKK var med SK och BKK-HKT med TK.

Samma svar som alltid vid incheckning på separata biljetter:

Inga garantier, ingen rättighet!
Det kan mkt väl gå. men det är alltid upp till agenten vid incheckningen.
Generellt funkar det bättre ex-Asien är min uppfattning.

Hade du startat resan i SIN hade oddset varit bättre, hade du startat i UME hade oddset varit sämre!

Är du trevlig och ber snällt och kan ta ett nej då det inte är någon rättighet så håller vi tummarna :)

Någon som har koll på om det finns beskrivet någonstans på Singapore airlines hemsida att SAS fortsatt har förmåner? Tänker om det skulle bli problem vid incheckning i Singapore.

Någon som har koll på om det finns beskrivet någonstans på Singapore airlines hemsida att SAS fortsatt har förmåner? Tänker om det skulle bli problem vid incheckning i Singapore.
Har funkat bra när jag flugit med dem, känns som det är tydligt i deras system. Behövt efterregistrera poängen en gång dock.
Finns en FAQ men det är för det omvända fallet, KrisFlyer förmåner hos SAS. https://www.singaporeair.com/conten...ingaporeAirlines_ScandinavianAirlines_FAQ.pdf.
Sedan tycker jag alltid det är synd att SAS FastTrack på CPH inte funkar för CodeShares.

Någon som har erfarenhet av att få bagaget incheckat hela vägen om man har sista legget på separat biljett med Singapore Airlines?

Ska flyga ARN-CDG-SIN med AF i Plus och vill boka SIN-PEN på separat biljett med SQ. SIN-PEN flyget går 2h efter, så vore otroligt skönt om bagaget kunde åka hela vägen till PEN från ARN.

Vet att vi fick till det med Thai där ARN-CPH-BKK var med SK och BKK-HKT med TK.
Min sambo flög för ca en månad sedan på två separata biljetter:
PNR 1 (SK 117 award ticket)
CPH-CDG med SK business
CDG-BKK med AF business

PNR 2 (SQ 618 revenue ticket)
BKK-SIN med SQ economy

@henke12 har helt rätt, det beror på agenten och deras vilja, plus att man ska ha lite tur.

Följande utspelade sig på Kastrup:
Agenten i check-in säger först att det inte går. Frågar sin kollega som sitter intill - även hon säger nej. Min sambo ber check-in agenten att kontakta sin supervisor. Tjejen ringer och får instruktioner vad hon behöver göra, Ber min sambo om SQ PNR och ticket number och vips checkas bagaget hela vägen till SIN.

Toppen