Korrekt.Jag gissar att bonuspoängen endast gäller om man ersätter sitt befintliga kort, och inte om man skaffar ytterligare ett Amex-kort?
Korrekt.Jag gissar att bonuspoängen endast gäller om man ersätter sitt befintliga kort, och inte om man skaffar ytterligare ett Amex-kort?
Ja det kan man. Sen är väl frågan om det finns några risker med att byta kort flera gånger per år. Som jag tolkar villkoren är det fritt fram så största risken borde vara att möjligheten stängs framöver.En bra fråga som kanske ingen har svar på.
Jag hade tjänat in 2 vouchers så jag nedgraderade till Classic.
Om jag uppgraderar till Elite igen, får jag då möjlighet att i år tjäna ytterligare 2 vouchers + 20.000 poäng om 9 månader.
Jag fick 15.000 när jag uppgraderade från Premium till Elite.
Hur är det om man har ett sas-brandat Amex som Elite? Funkar det inte då heller?Korrekt.
Vad menar du? Du kan ”uppgradera” till Platinum (med eller utan Points Plus) och få poäng för det. Men du kan inte ”nedgradera” från Elite till ett billigare kort och få poäng. Allt framgår i länken.Hur är det om man har ett sas-brandat Amex som Elite? Funkar det inte då heller?
Jag har för mig det hänt mig, löste sig efter några timmar. Så bara testa lite senare.Försöker bjuda in en vän men när denne ska avsluta med bank-ID står sidan bara och snurrar. Någon som varit med om detta tidigare?
Du kan inte bli inbjuden om du redan har ett Amex. Kolla om du kan få poäng om du uppgraderar kort istället.Någon som sett en värvningskampanj för SAS amex premium? Jag kör sas amex classic nu men de ska införa avgift(30kr/månad) så funderar på att tillbaka till sas amex premium som jag förut. Eller har någon en injudan till det kortet(om det nu går att båda får poäng om jag byter kort)?
Även vissa kampanjer vid ”uppgradering”. Notera att även byte från Elite till Platinum / Platinum Points Plus räknas som uppgradering.
Gold 400 000 MR (normalt ?)
Gold Rewards 500 000 MR (från vissa kort, från andra 250 000)
Platinum 750 000 MR (normalt 500 000)
Platinum Points Plus 900 000 MR (normalt 600 000)
Elite 20 000 EB (normalt 15 000)
Premium 10 000 EB (normalt ?)
Gäller till 1/9.
Uppgradera ditt Amex kort idag - American Express
www.americanexpress.com
Någon som sett en värvningskampanj för SAS amex premium? Jag kör sas amex classic nu men de ska införa avgift(30kr/månad) så funderar på att tillbaka till sas amex premium som jag förut. Eller har någon en injudan till det kortet(om det nu går att båda får poäng om jag byter kort)?
Du kan inte bli inbjuden om du redan har ett Amex. Kolla om du kan få poäng om du uppgraderar kort istället.
Ja det verkar vara att jag kan få 10 000 eurobonuspoäng om jag uppgraderar kortet innan 1/9. Blir eventuellt så tror jag.Det verkar vara kampanj även för uppgradering…