Senaste nytt

Aten med SAS Business – och ett avsked till poängjakten

Tack för rapporten! Fint att du blev tillfrågad vilket hotell du ville ha. Vad var deras ursäkt till att de inte ville boka om dig till KLM om du såg att det fanns plats?
Det verkar handla om pengar. Osäker på vilket pris de får betala, men jag har själv den senaste månaden fått erbjudandet "köp en biljett med KLM så betalar vi tillbaka pengarna för din SAS biljett". Vilket känns som en riktigt usel deal.

Tack för rapporten! Fint att du blev tillfrågad vilket hotell du ville ha. Vad var deras ursäkt till att de inte ville boka om dig till KLM om du såg att det fanns plats?
Enligt damen jag pratade med på Arlanda hos SAS Servicedesk så fanns de inte platser och jag orkade stå på mig denna gång, Sen var jag inte så sugen att komma fram kl 01.00 på natten heller. Enligt henne så hade de bokat om allt som de gick och inget mer de kunde göra.

Jag blev också ombokad för några veckor sedan och fick övernattning i Köpenhamn efter att mitt flyg till Palma blivit inställt. Vägrade ta Scandichotell och vägrad taxikupong utan betalade själv för att bo på comfort hotel som ligger i anslutning till Kastrup. Har skickat in kvittot till SAS får se hur det går.
Surt att SAS Fasttrack inte är öppet kl 04:40 (vårt flyg gick 06:00)på morgonen utan man fick trängas med alla andra.
Inte så jätteimponerad av servicenivån av SAS på Kastrup…
Vi kom fram till slut även om 3 av 6 väskor inte var med med det löste sig också 11 timmar senare…

Jag blev också ombokad för några veckor sedan och fick övernattning i Köpenhamn efter att mitt flyg till Palma blivit inställt. Vägrade ta Scandichotell och vägrad taxikupong utan betalade själv för att bo på comfort hotel som ligger i anslutning till Kastrup. Har skickat in kvittot till SAS får se hur det går.
Surt att SAS Fasttrack inte är öppet kl 04:40 (vårt flyg gick 06:00)på morgonen utan man fick trängas med alla andra.
Inte så jätteimponerad av servicenivån av SAS på Kastrup…
Vi kom fram till slut även om 3 av 6 väskor inte var med med det löste sig också 11 timmar senare…
När jag har tagit 06:10 flyg och "lilla" Fast-tack till vänster är stängd har man haft en fast-track lane i vanliga säkerhetskontrollen.

Försökte med det men den var enbart till för barnfamiljer. Kanske är så mitt i sommaren men eftersom SAS har (iaf den dagen) 6-7 avgångar runt 06-tiden så tycker jag att dom borde öppna upp fast track lite tidigare.

Toppen