Senaste nytt

Service i premium på Stockholm - Göteborg

”A meal is different from a snack in that meals are generally larger, more varied, and more filling”. Om SAS tänker erbjuda snack så kan det väl också varudeklarera det som det. Men det är väl kanske jag som inte flugit så mycket inrikes på sistone.
Då upprepar jag frågan som du inte svarade på: vad hade du egentligen räknat med på en 1h15min inrikesflygning i premium economy ombord på en ATR-72? :)

”Mackan” är tyvärr ofta knäckebröd med någon kemisk smörja. Choklad och nötter är ett bättre alternativ, men att kalla det meal är lite gränsfall. Å andra sidan det är rätt korta rutter och alternativ saknas…
Då har du haft otur. Visst finns Wasa Sandwich i vagnen att få, men jag har då oftast erbjudits en mjuk smörgås med fyllning. Ibland vikt polarkaka och ibland frallalikande med kladdigt innehåll.

På morgonen får jag alltid en frukoslåda, som är över förväntan med bröd, smothie, yoghurt och müsli.

Är A320 de tiderna jag reser, men inte kan väl utbudet påverkas av flygplanstyp?

Då har du haft otur. Visst finns Wasa Sandwich i vagnen att få, men jag har då oftast erbjudits en mjuk smörgås med fyllning. Ibland vikt polarkaka och ibland frallalikande med kladdigt innehåll.

På morgonen får jag alltid en frukoslåda, som är över förväntan med bröd, smothie, yoghurt och müsli.

Är A320 de tiderna jag reser, men inte kan väl utbudet påverkas av flygplanstyp?
Det förekommer absolut mjuk smörgås men tyvärr inte konsekvent och har haft svårt att se något mönster utifrån flygplanstyp.

Frukosten är alltid bra, men då står det breakfast på bokningen så inte riktigt vad frågan gällde här. (Är dock trött på kvarg, längesedan jag fick yoghurt)

Flyger LLA-ARN t o r med viss frekvens. Frukosten funkar oavsett flygplanstyp, men sedan är det under all kritik. Att erbjuda en Wasa-macka som meal/snack är inte ok! Och av någon anledning hinns ”meal” (ibland light) med på ARN-CPH som är en kortare flygning.
Priset har gått upp rejält sedan klasserna ändrades och för premium-priset bör man kunna erbjuda bättre. I o m att det funkar med frukosten så borde resten av dagen kunna hanteras också. Eller, skippa ”premium” inrikes helt och hållet och sänk priset.

Flyger LLA-ARN t o r med viss frekvens. Frukosten funkar oavsett flygplanstyp, men sedan är det under all kritik. Att erbjuda en Wasa-macka som meal/snack är inte ok! Och av någon anledning hinns ”meal” (ibland light) med på ARN-CPH som är en kortare flygning.
Priset har gått upp rejält sedan klasserna ändrades och för premium-priset bör man kunna erbjuda bättre. I o m att det funkar med frukosten så borde resten av dagen kunna hanteras också. Eller, skippa ”premium” inrikes helt och hållet och sänk priset.
Ja, business konceptet fungerar ju som sagt till Köpenhamn och det är marginellt längre flygtid. Tycker namnet "premium" inte speglar vad man får. Hade kunnat behålla plus istället.

Inrikes ”meal” är pinsamt av SAS.

Steppa upp här. Acceptera att det behövs kastas en del. Om inte annat fixa förbeställning av ett värdigt ”meal”.

1, något som äts med Bestick.
Alternativt
2, sluta påstå att meal erbjuds på flygning
Bokningsdialogen anger tydligt att inget "meal" erbjuds, utan snacks och dryck.
Så vem har rätt? Du eller SAS?
1785161046970.png

Toppen