Senaste nytt

SAS öppnar ny rutt till Mumbai från Köpenhamn. Trafikstart 2 juni 2026

Just nu säljs biljetter först från 1 sep. Jag tolkar det som att SAS genuint inte vet när linjen kommer igång (snarare än att de helt gett upp om augusti) och vill minska mängden ombokningar i närtid. De fortsätter f.ö. att lägga in nya biljetter 360 dagar fram i tiden.
Såg det nyss jag med... Sinnessjukt dålig start på rutten, skulle inte förvåna mig om de ens lägger ner den rutten helt och hållet redan innan den hinner landa i Indien...

Jag har en resa bokad i jan/feb 2027. Har redan fått flera ändringar. Det verkar som att man redan nu har ställt in vissa torsdags- och lördagsavgångar.

Nej, utan jag gick in på SAS sidan och såg att mina bokningar är helt inställda, utan möjlighet att omboka eller få återbetalning, sidan hänvisar till att ringa SAS kundtjänst... Fick ingen mail heller om att flygningarna är inställda...

Uppdaterar!
Uppdatering; ville bli ombokad med AF ARN-CDG-BOM och retur LH BOM-MUC-FRA, det gick inte lika bra eftersom de på SAS inte fick upp något utan Lufthansa med i deras systemer.

Får istället flyga med LH ARN-MUC-BOM och retur BOM-FRA-ARN. Funkar klockrent med tiderna och jag kommer att få mina bonus och nivå poänger till EB iochmed att flygningarna egentligen skulle har varit via SAS med blev inställt.

Dock hadde de på kundtjänst inte ens en aning om själva när rutten ens öppnade och rekommenderade inte att bli ombokad senare till September på grund av det... undra om rutten ens någonsin hinner återvända innan man väljer att lägga ner den helt...

Toppen