Senaste nytt

Hotels.com förändrar villkoren i sommar för rewards

Jag vet inte vilka regioner som finns men mina Hotels.com-bokningar är Sverige + EU + Balkan(Montenegro och Albanien). Kanske har några stämplar förfallit i samband med konverteringen pga nya tidsgränser eller pga ett nytt minimibelopp per natt. Jag har haft ett par resor till Östra Småland och Visby i andra halvan av januari och då kan man bo på helt ok 4* hotell för under en femhundring natten. Kanske har dessa nätter fallit bort?

Har du genomfört några bokningar i juni eller i början av juli innan programmet konverterades? Ser att jag har några bokningar från i början av juni som inte bekräftats ännu. Läste någonstans att det kan ta upp till 35 dagar så jag ska hålla lite koll på om några av dem trillar in som de ska under den här veckan.
Nej, inga vistelser med Hotels i juni/juli har genomförts (ännu)

@Budgetresenär Jag är på kontoret fortsatt, om du har tid får du gärna läsa och informera om svenska T&C skiljer sig. Grok har inte alltid rätt. Oavsett skulle jag aldrig klara snitta 10 nätter under £75/natt.
Jag hittar inget om minimum spend på https://sv.hotels.com/lp/b/hotels-rewards-terms?siteid=300000011&locale=sv_SE:

"18.2 Tjäna Hotels.comCash​

Du tjänar Bas-Hotels.comCash genom att göra en Kvalificerande bokning på Hotels.com enligt nedan. I enlighet med detta avsnitt 18.2 tjänar du inga Hotels.comCash eller Nätter som räknas mot bonusnätter för en natt i en bokning som betalas eller delvis betalas med Hotels.comCash. Se avsnitt 18.4 för ytterligare information om hur Hotels.comCash tillämpas på flera nätter. Du tjänar inga Hotels.comCash på någon del av en Rewards-inlösen som betalas med ett presentkort.

18.2.1 Kvalificerande bokningar​

I enlighet med avsnitt 4, detta avsnitt 18.2 och avsnitt 18.3 tjänar Medlemmar 10 % av värdet på varje Natt som räknas mot bonusnätter i Hotels.comCash (exklusive skatter och avgifter) på varje Natt som räknas mot bonusnätter.

18.2.2 Ej Kvalificerande bokningar​

Andra köp än de som uttryckligen anges ovan kvalificerar dig inte för att tjäna Hotels.comCash eller Nätter som räknas mot bonusnätter. Dessa omfattar men är inte begränsade till följande:
– hyrbilar som bokas på Hotels.com
– presentkort
– bokningar som görs via länken ”Grupper och konferens” på Hotels.com
– försäkringar
– prisprodukter."

När det gäller att uppnå status så står det uttryckligen:

"18.6 Bekräftelse av Nätter som räknas mot bonusnätter och Nätter för kvalificering för högre nivåer​

En Natt för kvalificering för högre nivåer tilldelas endast när en Kvalificerande bokning Slutförs. Det finns inget minimivärde för att tjäna en Natt för kvalificering för högre nivåer."

• Gilla
Reactions: M.K
Ser sällan på svensk tevereklam men råkade göra det nyss på TV4. Reklam för Hotels.com. ”Du får alltid en bonusnatt var tionde natt du bor.” Varför sänder de inaktuell reklam?

Ser sällan på svensk tevereklam men råkade göra det nyss på TV4. Reklam för Hotels.com. ”Du får alltid en bonusnatt var tionde natt du bor.” Varför sänder de inaktuell reklam?
Det stämmer ju ändå på sitt sätt, då dina cash blir tillgängliga först efter 10 betalda nätter.

Det stämmer ju ändå på sitt sätt, då dina cash blir tillgängliga först efter 10 betalda nätter.

Det var begreppet ”en bonusnatt” jag invände mot, då inget av dessa två ord är korrekta längre.

Hotels har en FAQ i appen ”Kan jag fortfarande tjäna bonusnätter” som ordrikt och felformaterat svarar på frågan men där kontentan i svaret är: nej, men nåt likvärdigt, och lite mer flexibelt för man kan dela upp det på flera nätter.

Det var begreppet ”en bonusnatt” jag invände mot, då inget av dessa två ord är korrekta längre.

Hotels har en FAQ i appen ”Kan jag fortfarande tjäna bonusnätter” som ordrikt och felformaterat svarar på frågan men där kontentan i svaret är: nej, men nåt likvärdigt, och lite mer flexibelt för man kan dela upp det på flera nätter.
Jag tycker nog att just det stämmer lika bra som tidigare. Du får ju de facto en "bonusnatt", om du bokar en som kostar mindre eller lika mycket som du fått i cash. Skillnaden mot tidigare är att eventuell överbliven cash inte brinner inne, utan kan utnyttjas till natt två, eller en kommande bokning

Jag har bestämt för mig att man tidigare kunnat ändra valuta på hotels.com men sedan ändringen verkar det vara stoppat.
Någon som hittat work-around?

Jag vill ju lixom inte förbetala ett hotell i SEK när hotellets valuta är EUR och jag har Points Plus..

1784365598576.png

Jag har haft det inställt på NOK länge, ändrades som tur var inte nu. Perfekt med points+ eller SAS MC om kampanj.

Kanske går ändra om du testar VPN?

Toppen