Senaste nytt

LHR-ATL One Stop Security

klaluma

Medlem
Någon som flugit från LHR till ATL med Virgin eller Delta på senaste och sett detta?

Jag har connecting flight där och vad jag förstår ska man numera slippa både hämta ut bagaget och gå igenom security igen, ifall man har MPC och kommer från LHR med Delta eller Virgin. Det ska bara vara att gå igenom immigration i MPC kön, förbi bagagebanden och sen en dörr rätt ut airside igen.

Låter nästan för bra för att vara sant när det kommer till USA, någon som fått testa detta i praktiken?

ska bara vara att gå igenom immigration i MPC kön, förbi bagagebanden och sen en dörr rätt ut airside igen.
Det här med att befinna sig i baggage reclaim-området och sedan bara trava ut airside utan ny säkerhetskontroll gör att jag blir mycket fundersam på om det är rätt tolkat.

Det här med att befinna sig i baggage reclaim-området och sedan bara trava ut airside utan ny säkerhetskontroll gör att jag blir mycket fundersam på om det är rätt tolkat.

Var lite otydlig, har förstått det som det är kontroll av boardingpass bara. Sedan ska det räcka med säkerhetskontrollen som man gjorde innan man klev på planet på Heathrow och man ska alltså slippa en extra på ATL..

Var lite otydlig, har förstått det som det är kontroll av boardingpass bara. Sedan ska det räcka med säkerhetskontrollen som man gjorde innan man klev på planet på Heathrow och man ska alltså slippa en extra på ATL..
Låter märkligt gällande det incheckade bagaget, kommer man verkligen runt att det måste dras genom tullen i usa? Hade varit smidigt.

Låter märkligt gällande det incheckade bagaget, kommer man verkligen runt att det måste dras genom tullen i usa? Hade varit smidigt.
Just Atlanta är väl ett av undantagen?

Jag antar att frågan handlar om att man har transfer utrikes->utrikes i Atlanta.

Fast jag är inte säker på om vi pratar runt varandra.

Menar du att du skulle komma ner i bagagehallen (alltså ett icke-"sterilt" område), där du i teorin kan plocka på dig icke kabin-godkända föremål och sedan trava in i airside, eller menar du att du skulle "bypassa" bagagehallen och gå direkt till airside (via bp-koll)

Edit: Googlade lite och det verkar som att resenärer som kommer från specifikt London LHR med rätt flygbolag, kan skippa bagagehallen vid transfer (även inrikes)... Så det verkar ju vara en bra grej

Last edited:
Inser också att jag lär ha fattat fel där, vore ju orimligt, man lär som du säger bypassa bagagehallen då i så fall. Så verkar det också vara i någon rapport jag hittat här, se nedan. Det verkar delas upp på något vis innan.
Började forska i detta för att när jag lade till min resa i Delta appen så stod det att jag inte behövde recheck bags i Atlanta...

Annat exempel på UK citicen med global entry:

Last edited:
Toppen