Ja, liggande avtal kan såklart vara anledningen till att det inte mullrar så ofta.Vet inte om detta är helt sant.
Piloterna har ju 5 årsavtal som inneburit att de inte kunnat bråka. Detta avtal tror jag går ut nästa år. Det kommer definitivt bli bråk – många piloter är väldigt missnöjda med lönerna enligt nuvarande avtal.
På corporatenivån är det relativt välkänt att Anko har ett häftigt temperament. Nu vet jag inte om det är så att folk ändå har stor respekt för honom eller om det är mer rädsla, eller en kombination.
Tror inte vi ska överdriva de operationella riskerna. SAS har blivit mycket mer av ett vanligt bolag med färre kolliderande ägarintressen. Det är nog ett mycket enklare bolag att komma in på nu än det var när Anko kom in.
Helt naturligt att han avgår som VD för SAS då hans "uppdrag" är klart när AF/KLM tar över som huvudägare.
Nya VDn kommer få en annan roll än den Anko har haft.
Blir spännande att se vem som blir VD och hur SAS utvecklas framöver.
Någon här som tänker kandidera till VD-posten?![]()
Okej, och vad skulle du fokusera på att jobba med på SAS under dessa två-tre år?Rent generellt är jag inte intresserad av att byta jobb, men jag har sagt att jag skulle kunna tänka mig att ta tjänstledigt i 2-3 år från mitt nuvarande jobb för att testa på vd-jobbet. Dessutom är jag billig, det har ju sagts att Anko haft en lön på ca 13MSEK per år, men jag kan tänka mig ta jobbet för bara 12 MSEK, en miljon i månaden ska man väl kunna hanka sig fram på.

Han får nog en ganska bra löneökning med….Rent generellt är jag inte intresserad av att byta jobb, men jag har sagt att jag skulle kunna tänka mig att ta tjänstledigt i 2-3 år från mitt nuvarande jobb för att testa på vd-jobbet. Dessutom är jag billig, det har ju sagts att Anko haft en lön på ca 13MSEK per år, men jag kan tänka mig ta jobbet för bara 12 MSEK, en miljon i månaden ska man väl kunna hanka sig fram på.
aviationa2z.com