Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Kan lägga till till posten ovan att jag även budade på Premium utan framgång. Ser inte hur beläggningen ser ut längre fram, men här bak i Ekonomi är det proppfullt. Kul att se att SAS fyller planen!

Sträcka: ARN-EWR.
Datum: 12/6.
Från kabinklass: Ekonomi.
Till kabinklass: Premium.
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 17000 EB-poäng x3.
Bid strength: Minimum.
Eurobonusstatus: EBG.
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca 2 månader före.
Gick uppgradering igenom: Nej.

Sträcka: ATL-CPH.
Datum: 14 juni
Från kabinklass: Ekonomi
Till kabinklass: Affärsklass
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 54004
Bid strength: Minimum
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Några dagar
Gick uppgradering igenom: Ja

Det fanns 8 platser till salu i affärsklass dagen innan avgång, gick ner till 6 vid T-24 (om jag minns rätt). Jag uppskattade att slippa live-budgivning och vid T-6 kom bekräftelsen. För att undvika eventuella problem hade jag låtit bli att checka in på anslutningsflyget med DL tills bekräftelsen eventuellt skulle komma. Efter att jag var incheckad kunde jag i gaten göra same day change för tidigare flyg med DL till ATL, utan att det påverkade min uppgradering.

Sträcka: ATL-CPH.
Datum: 14 juni
Från kabinklass: Ekonomi
Till kabinklass: Affärsklass
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 54004
Bid strength: Minimum
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Några dagar
Gick uppgradering igenom: Ja

Det fanns 8 platser till salu i affärsklass dagen innan avgång, gick ner till 6 vid T-24 (om jag minns rätt). Jag uppskattade att slippa live-budgivning och vid T-6 kom bekräftelsen. För att undvika eventuella problem hade jag låtit bli att checka in på anslutningsflyget med DL tills bekräftelsen eventuellt skulle komma. Efter att jag var incheckad kunde jag i gaten göra same day change för tidigare flyg med DL till ATL, utan att det påverkade min uppgradering.
Same-day-change (som EDB?) med annat bolag än Sas?

Man ska dock ha i åtanke att det bara gäller ekonomi-klass, eller man kan byta avgång även från First men då blir man nergraderad.
Nja, enligt den länkade sidan är det väl endast om man uppgraderat till First, inte om man har en bokat biljett i First (såvida man inte accepterar en nedgradering för att First är fullt).

Sträcka: SFO - CPH
Datum: 17 juni
Från kabinklass: Premium Economy
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 8.000 kr
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: En månad
Gick uppgradering igenom: Nej, fick besked att budet avvisades ett par timmar innan avgång

Frågade i gaten och fick köpa en uppgradering för 670 USD. Fanns bara en plats kvar i business, 9H (fönster första raden bakom galley).Lite dålig privacy och slammer från toaletten men ändå otroligt skönt att det ordnade sig till slut.

Nja, enligt den länkade sidan är det väl endast om man uppgraderat till First, inte om man har en bokat biljett i First (såvida man inte accepterar en nedgradering för att First är fullt).
Well, jag hade en revenue first som jag försökte komma med en tidigare avgång och blev placerad i economy de ville också gate-checka min carry-on vilket jag nekade och istället åkte typ 50min senare i min bokade first. Men jag vet inte vad som gäller bara hur det hanterades vid gate.

Well, jag hade en revenue first som jag försökte komma med en tidigare avgång och blev placerad i economy de ville också gate-checka min carry-on vilket jag nekade och istället åkte typ 50min senare i min bokade first. Men jag vet inte vad som gäller bara hur det hanterades vid gate.
Kan det vara för att flyget du bytte till var fullt i First? Med alla uppgraderingarna i USA brukar det vara så

Toppen