Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kort fråga: Kan man boka en EB award med voucher genom att börja med att boka en enkel domestic flight i USA med DL för att sedan koppla på USA-Europa med godtyckligt bolag i ett senare skede? Eller måste man boka det långa benet först och sedan koppla på anslutningar med DL?

Tycker mig ha löst någonstans att det är lite bök med just DL domestic och anslutningar.

Alltså typ ATL-JFK med DL först och sedan lägga på JFK-CPH-ARN senare.

Kort fråga: Kan man boka en EB award med voucher genom att börja med att boka en enkel domestic flight i USA med DL för att sedan koppla på USA-Europa med godtyckligt bolag i ett senare skede? Eller måste man boka det långa benet först och sedan koppla på anslutningar med DL?

Tycker mig ha löst någonstans att det är lite bök med just DL domestic och anslutningar.

Alltså typ ATL-JFK med DL först och sedan lägga på JFK-CPH-ARN senare.
Nej, det lär inte fungera. Däremot bör du kunna boka ben för ben om benen går att kombinera, vilket du inte vet förrän du provar. Och det förutsätter ju också att du hittar platserna på båda sträckorna samtidigt, vilket jag gissar är vad du försöker komma runt.

Ja exakt så, ville bara förvissa mig om vad som gäller. Är det så att om man ska boka en delsträcka med DL så måste den sträckan bokas från början när bokningen skapas? Läser ditt svar så.

Ja exakt så, ville bara förvissa mig om vad som gäller. Är det så att om man ska boka en delsträcka med DL så måste den sträckan bokas från början när bokningen skapas? Läser ditt svar så.
Det är inte något specifikt för DL. Problemet är att du inte får ändra destinationen från USA (JFK) till Europa (CPH/ARN) på en befintlig bokning.

Du måste hitta ATL-JFK och JFK-CPH samtidigt för att då förhoppningsvis kunna kombinera dem genom att ringa SAS och boka ben för ben.

Last edited:
Fick svaret idag att de inte kan göra en bokning för 4 personer och applicera 2st vouchers på samma bokning via telefon Det har ju aldrig gått på webben, men går det inte längre heller när man ringer in?
I min enfald gjorde jag nu en bokning själv för 2 pers och när jag skulle göra bokning nummer två för de andra 2 så fanns inte biljetter kvar för hemresan. Har svårt att se att någon bokat dem på 2min utan snarare att de drogs tillbaka.

Frågan är vad man ska göra nu, avboka de 2 som gick igenom eller tro AF släpper biljetter igen....

Fick svaret idag att de inte kan göra en bokning för 4 personer och applicera 2st vouchers på samma bokning via telefon Det har ju aldrig gått på webben, men går det inte längre heller när man ringer in?
I min enfald gjorde jag nu en bokning själv för 2 pers och när jag skulle göra bokning nummer två för de andra 2 så fanns inte biljetter kvar för hemresan. Har svårt att se att någon bokat dem på 2min utan snarare att de drogs tillbaka.

Frågan är vad man ska göra nu, avboka de 2 som gick igenom eller tro AF släpper biljetter igen....
Dom ska kunna starta en bokning och "hålla" alla tills bokningen genomförts. Tyvärr måste kunden (vi) hålla kundtjänst i handen och vägleda dom hur det går till ;)

Dom ska kunna starta en bokning och "hålla" alla tills bokningen genomförts. Tyvärr måste kunden (vi) hålla kundtjänst i handen och vägleda dom hur det går till ;)
Ja tyvärr är det väl så..
Har tyvärr varit med om detta någon gång tidigare så riktigt surt när man hittar en riktigt bra routing som låg rätt i tid.

Be att dom bokar 4 utan att poäng dras, sedan att de splittar bokningen och då lägger på voucher på båda bokningarna.

Begränsningen om att inte kunna boka partner awards med mindre än 4 dagars varsel skulle prioriteras att ta bort kort efter alliansbytet enligt Aron vill jag minnas.

Någon uppdatering gällande det som jag missat?

Begränsningen om att inte kunna boka partner awards med mindre än 4 dagars varsel skulle prioriteras att ta bort kort efter alliansbytet enligt Aron vill jag minnas.

Någon uppdatering gällande det som jag missat?

Läst någonstans (osäker vart och vilken källa) för inte allt längesedan att man jobbar på att det ska bli möjligt att boka partner awards med kort varsel och möjligheten att kunna applicera 2 vouchers i samma bokning för bokningar med fler än 2 personer online.

Toppen